اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت قرمز در قم

اجرای طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت قرمز در قم

مهدی رفیعی در حاشیه اجرای این طرح در گفتگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: طرح شناسنامه‌دار کردن گوشت قرمز از سال گذشته در برنامه‌های اداره‌کل دامپزشکی استان قم قرار گرفت.
وی با اشاره به رایزنی‌های صورت گرفته در زمینه اجرای این طرح گفت: با پیگیری‌ و کارشناسی‌های انجام شده، برچسب‌گذاری بر روی لاشه‌های گاو و گوسفند آغاز شد.
مدیرکل دامپزشکی استان قم با بیان اینکه برای این کار دستگاه لازم در کشتارگاه صنعتی قم مستقر شده است، افزود: این کشتارگاه که زیرنظر شهرداری قم فعالیت می‌کند، کار برچسب‌گذاری بر روی لاشه‌های گاو و گوسفند را به صورت آزمایشی آغاز کرده است.
وی بیان کرد: در این طرح، برچسب‌هایی حاوی مشخصات لاشه، تاریخ تولید، تاریخ انقضاء، نام کشتارگاه، کد لاشه و نام قصاب بر روی محصول زده شده و امکان بارکدگذاری محصول از این طریق فراهم می‌شود.
رفیعی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود، افزود: این طرح به بحث شناسنامه‌دار کردن محصول، جلوگیری از تخلفات، امکان برقراری سیستم ردیابی محصول از دامداری تا مرکز عرضه کمک کرده و زمینه خوبی برای اجرای استانداردهای بهداشتی مانندHACCP و coding است.
وی خاطرنشان کرد: این برچسب‌ها امکان بازکردن از یک محصول و زدن روی محصول دیگر را نداشته و تا زمان تحویل به مشتری روی لاشه باقی خواهد ماند.
مدیرکل دامپزشکی استان قم در پایان ابراز کرد: شهروندان می‌توانند هرگونه شکایت، پیشنهاد یا انتقاد خود را با شماره 2-6638271 به اطلاع اداره‌کل دامپزشکی استان قم برسانند.
 

 
کلمات کلیدی شناسنامه گوشت قرمز قم
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com