اجرای طرح ساماندهی صنعت بلدرچین در استان یزد

اجرای طرح ساماندهی صنعت بلدرچین در استان یزد

 مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: با اجرای طرح ساماندهی صنعت بلدرچین یزد، این صنعت در استان فعال‌تر و پویاتر خواهد شد.دکتر علی اکبر حدادزاده افزود: با توجه به اینکه صنعت بلدرچین در استان هنوز جوان است نیاز به کمک، برنامه ریزی، توجه بیشتر و ارائه راهکارهای عملی مناسب جهت توسعه این صنعت در استان دارد، لذا با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و حوزه ولی فقیه در این سازمان، ساماندهی بهداشتی و شرعی این صنعت در دستور کار قرار گرفت و پس از مدت کوتاهی که از آغاز طرح می گذرد محصولات بلدرچین تولیدی استان یزد از نظر شرعی و بهداشتی در سطح قابل قبولی قرار گرفته است. 

در اجرای طرح ساماندهی بلدرچین استان با تشکیل اکیپ‌های ثابت و سیار و راه‌اندازی واحدهای خاص بسته‌بندی بلدرچین، تولید، بسته‌بندی و توزیع این محصول تحت نظارت شرعی و بهداشتی کامل دامپزشکی قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در همین راستا با نظارت‌های مستمر و روزانه بر واحدهای تولید و عرضه، در شش ماه گذشته مقدار 3300 کیلوگرم بلدرچین غیر بهداشتی معدوم و از چرخه مصرف مردم خارج گردید.
مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: اولین واحد کشتارگاهی صنعتی و بسته‌بندی بلدرچین در استان یزد توسط بخش خصوصی ساخته و بزودی با حضور مسئولین افتتاح خواهد شد و برنامه‌ریزی برای توسعه زیر ساخت‌های بهداشتی این صنعت در استان صورت گرفته است.
دکتر حدادزاده اظهار امیدواری کرد با همکاری تولیدکنندگان و مردم بتوانیم ضمن رعایت شرایط بهداشتی در تولید، توزیع و عرضه بلدرچین همچنان پویایی این صنعت را در استان حفظ نماییم.

 

 
کلمات کلیدی بلدرچین
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com