اجرای طرح تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک

اجرای طرح تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک
مدیرکل دام‌پزشکی استان کرمان از اجرای طرح تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک برای اولین بار در استان کرمان خبر داد.
روابط‌عمومی اداره‌ کل دام‌پزشکی استان کرمان، غلامرضا زیدآبادی گفت: با تجهیز آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی اداره‌ کل دام‌پزشکی استان به امکانات تشخیص وجود آنتی‌بیوتیک‌ها در مواد غذایی، به منظور بهبود کیفیت فرآورده‌های خام دامی و تولید غذای سالم، برای اولین بار طرح تولید گوشت مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان کرمان در حال اجرا است.
وی افزود: اجرای این طرح تحت نظارت کامل کارشناسان اداره‌ی کل دام‌پزشکی صورت می‌گیرد و طی آن از گله‌ موردنظر نمونه‌برداری و آزمایش‌های لازم انجام می‌شود که صورت تایید آزمایشگاه مبنی بر عدم مصرف آنتی‌بیوتیک، مرحله‌ بعدی طرح اجرا خواهد شد.
زیدآبادی اظهار داشت: در مرحله‌ی پایانی طرح و در صورت تایید نهایی کارشناسان مبنی بر عاری بودن گوشت مرغ از آنتی‌بیوتیک، این محصول به عنوان یک محصول عاری از آنتی‌بیوتیک در طول دوره پرورش به بازار عرضه خواهد شد.
مدیرکل دام‌پزشکی استان با اشاره به فواید مصرف فرآورده‌های عاری از آنتی‌بیوتیک‌ گفت: مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها در دام به منظور پیشگیری از بیماری‌های بومی منطقه صورت می‌گیرد که با اعمال مدیریت صحیح در سطح دامداری‌ها و رعایت اصول امنیت زیستی می‌توان از مصرف این مواد تا حد امکان صرف‌نظر کرد.
وی خاطرنشان کرد: اداره‌ کل دام‌پزشکی استان از تولید کنندگانی که قصد اجرای این طرح را دارند، حمایت می‌کند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com