اجرای طرح تولید گوسفندان پربازده در استان مرکزی

اجرای طرح تولید گوسفندان پربازده در استان مرکزی
معاون بهبود امور دام سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی از اجرای طرح تولید گوسفندان پربازده در راستای توسعه بخش کمی دام و طیور این استان خبر داد.
علی ابراهیمی اظهار داشت: در بخش توسعه کمی دام و طیور استان مرکزی، هم اکنون دو طرح تولید گوسفندان پربازده و طرح پرورش و پرواربندی نژادهای گاو سیمینتال در دست اجرا است.
وی تصریح کرد: پروژه‌های کنترل کیفی جیره در واحدهای دامداری و مرغداری، کنترل کیفی کارخانجات و کنترل بار میکروبی شیر در ایستگاه‌های جمع‌آوری شیر نیز در راستای ارتقاء بهره‌وری و کیفیت محصولات در دست اجرا هستند.
معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: در بخش طیور نیز طرح تولید مرغ 42 روزه و نیز طرح تولید مرغ بدون آنتی بیوتیک جزو طرح‌های پیشنهادی است که در صورت تصویب و تامین اعتبارات لازم اجرایی خواهند شد.
ابراهیمی از پیگیری تشکیل اتحادیه زنبورداران، تعاونی ایستگاه‌داران جمع‌آوری شیر، تعاونی شبکه تلقیح مصنوعی و تعاونی  پرورش دهندگان ماهی و نیز واگذاری بسیاری از فعالیت‌های قابل واگذاری در قالب قوانین مرتبط خبر داد.
وی افزود: عضویت تشکل‌ها در کمیسیون‌های مرتبط با بیمه محصولات، مشارکت تشکل‌ها در برآورد قیمت تمام شده شیر خام و گوشت قرمز، واگذاری  اجرای طرح‌های مرتبط با بهینه‌سازی مصرف سوخت، تامین نقدینگی برای خرید پنج تن جو، حدود 30 هزار تن ذرت علوفه‌ای سبوس، ذرت دانه‌ای و سویا، هدایت آنها به عضویت در صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و تقویت مالی اتحادیه‌های دامداران و اتحادیه مرغداران در راستای تکمیل زنجیره‌های تولید  از فعالیت‌های زیربنایی در راستای تقویت و حمایت از تشکل‌هاست.
معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی پیرامون برنامه‌های آتی سازمان در زیربخش دام و طیور و آبزیان گفت: پیگیری و اجرای کامل اسناد قانونی مصوب از جمله برنامه پنجم توسعه و اجرای بسته‌های اجرایی مرتبط با این قانون و همچنین بسته‌های حمایت از تولید قانون هدفمندی یارانه‌ها از جمله این برنامه‌ها است.
ابراهیمی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌های اصلاح نژادی دام در سال جاری اجرای طرح‌های مصوب مرکز اصلاح نژاد کشور است،‌ افزود: یکی از این طرح‌ها طرح حفظ و حراست منابع ژنی است که سالانه در قالب اصلاح نژاد و تولید قوچ اصیل با همکاری گله‌داران استان انجام می‌شود.
به گفته وی طرح اصلاح نژاد دام روستایی نیز در سال جاری با دو پروژه دام سبک و سنگین به اجرا درآمده است.
معاون بهبود امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اقدام اظهار داشت: طرح بهبود و افزایش تولیدات دام و طیور و زنبور عسل، طرح بهبود تغذیه و جایگاه دام، توسعه و بهبود تولیدات زنبور عسل و توسعه فعالیت‌های آبزی پروری در صورت تخصیص اعتبارات اجرایی ادامه خواهند یافت.
ابراهیمی ادامه داد: در سال‌جاری از محل اعتبارات طرح توسعه بخش کشاورزی در مجموع بخش کشاورزی تاکنون 499 میلیارد ریال کار سازی شده که طرح‌های واجد شرایط در بانک پیگیر جذب تسهیلات هستند و گزارش نهایی آن تا پایان سال ارائه خواهد شد.
به گفته وی از مهمترین چالش‌های موجود در زیربخش می‌توان به نبود نقدینگی لازم در بخش تولید اشاره کرد، همچنین با وجود تخصیص منابع لازم برای سرمایه‌گذاری در زیربخش از محل طرح توسعه این منابع تکافوی نیاز این زیربخش را نمی‌کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com