اجرای طرح بهبود مدیریت در 35 مرغداری مازندران

اجرای طرح بهبود مدیریت در 35 مرغداری مازندران

حسین نگهدار در گفتگو با خبرنگار فارس در ساری گفت: اجرای طرح بهبود مدیریت مرغداری در این استان را در کاهش میزان تلفات طیور تاثیرگذار است.
وی افزود: این طرح از سال گذشته با حجم عملیات 408 هزار و 150 قطعه به اجرا در آمد.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره دستاوردهای این طرح اظهار داشت: در اجرای این طرح درصد تلفات در هفته اول سه درصد و هفته دوم پنج درصد و میانگین تلفات در هر دوره معادل چهار درصد بوده است.
نگهدار ادامه داد: در این طرح میانگین وزن بدن مرغ در زمان کشتار 53/2 کیلوگرم و متوسط سن کشتار 47 روز حاصل شد.
وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه‌ریزی برای حمایت از صنعت طیور کشور به گونه‌ای بوده که با اجرای طرح‌های مختلف مانند طرح فوق برای افزایش و استفاده بهینه از امکانات موجود و استفاده از تکنولوژی جدید، این صنعت توانسته با افزایش تولید در واحد سطح در اقتصاد کشور نقش ارزنده ای را ایفا کند.
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران حمایت اصولی از صنعت مرغداری را برای ارتقای سطح درآمد تولیدکنندگان و ایجاد اشتغال در استان ضروری دانست.
نگهدار اضافه کرد: با توجه به وضعیت تولیدات طیور در کشور استفاده از تکنولوژی جدید در بخش‌های مختلف طیور و توسعه روند علمی تولیدکنندگان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تأمین امنیت غذایی به ویژه پروتئین حیوانی یکی از اصلی‌ترین ماده غذایی مورد نیاز جوامع ضروری است، دستیابی به رشد متناسب تولیدات طیور با رشد جمعیت مستلزم اجرای طرح‌ها و پروژه‌های جدید در این بخش است.

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com