اجرای اقتصاد مقاومتی در عشایر برای افزایش تولید گوشت قرمز

اجرای اقتصاد مقاومتی در عشایر برای افزایش تولید گوشت قرمز
جانشین رئیس سازمان عشایر ایران گفت: در اجرای اقتصاد مقاومتی سازمان عشایر یک درصد از درآمد صندوق توسعه ملی به میزان ۳ هزار و ۴۰۰میلیارد ریال برای افزایش تولید گوشت قرمز تخصیص می‌دهد.
میرولی صفرزاده در بوشهر با بیان اینکه، عشایر نقش تاثیرگذاری در تولید مواد پروتئینی مانند گوشت قرمز دارد اظهار کرد: اکنون جامعه عشایر با 24 میلیون واحد دام سالانه 175 هزار تن گوشت تولید می‌کنند، آنها 20 درصد پروتئین مورد نیاز کشور، 35 درصد صنایع دستی و 5 درصد زراعت کشور را در دست دارند.   
وی با اشاره به اینکه اکنون 2 درصد جمعیت کشور با جمعیت 1.2 میلیون نفر عشایر هستند تصریح کرد: طرح اقتصاد مقاومتی در عشایر در سال آینده اجرایی می‌شود و با تخصیص  یک درصد درآمد صندوق توسعه ملی به میزان 3 هزار و 400 میلیارد ریال به عشایر تولید گوشت کشور را 25 هزار تن افزایش می‌دهد.  
جانشین رئیس سازمان عشایر ایران با اشاره به اینکه عشایر 24 میلیون راس دام در اختیار دارند افزود: این قشر تولید کننده سالانه 175 هزار تن گوشت قرمز تولید می‌کنند که ظرفیت تولید گوشت سال آینده 25 هزار تن افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه امسال 130 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی  مصوب شده است تاکید کرد:  تاکنون 26 درصد آن تخصیص و پرداخت شده است.
صفرزاده افزود: با توجه به محدودیت اعتباری بخشی از فعالیت‌ها کند شده ولی طرح‌های آبرسانی، بهسازی و گشایش راههای عشایری و اسکان عشایر مانند گذشته اجرا می‌شود و تاثیری در اجرای این طرح‌ها نگذاشته است.
جانشین رئیس سازمان عشایر ایران با بیان اینکه یک درصد اعتبارات عشایر درسال آینده صرف طرح‌های اقتصاد مقاومتی می‌شود خاطرنشان کرد: در اجرای اقتصاد مقاومتی، سازمان عشایر یک درصد از درآمد صندوق توسعه ملی به میزان 3 هزار و 400میلیارد ریال برای تولید 25 هزار تن گوشت قرمز تخصیص می‌دهد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com