اجازه واردات گوشت از اوکراین صادر نشده است

اجازه واردات گوشت از اوکراین صادر نشده است
تاکنون سازمان دامپزشکی کشور هیچ مجوزی را برای واردات گوشت از اوکراین صادر نکرده است و تنها اجازه واردات نمونه‌ای تحت حفاظت برای بررسی‌های سازمان انرژی اتمی انجام شده است.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این خبر درباره شایعه مربوط به ورود گوشت‌های اوکراینی آلوده به رادیواکتیو گفت: از حدود 28 سال گذشته که انفجار رآکتور چرنویل اتفاق افتاد، بررسی‌ها برای اثراتی که مواد رادیواکتیو بر زمین و خاک، پوشش گیاهی، جانداران و انسان‌های موجود در منطقه گذاشته، ادامه داشته است.
محسن مشکات افزود: ممکن است علوفه‌ای که دام‌های موجود در منطقه از آن استفاده می‌کنند، هنوز اثراتی از باقیمانده رادیواکتیو را دارا باشد که در این راستا نگرانی‌ها باعث شد که سازمان دامپزشکی نیز وارد عمل شود.
وی خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی کشور مرجع اصلی اطلاع‌رسانی در این باره بوده و از آنجا که متقاضیانی برای واردات گوشت از کشور اوکراین وجود داشت، سازمان دامپزشکی نیز بررسی‌های میکروبی و شیمیایی خود را آغاز کرد.
مشکات ادامه داد: در این راستا مجوز واردات آزمایشی توسط سازمان دامپزشکی با همراهی ناظری بهداشتی صادر شد که بدین‌ترتیب محموله به ایران فرستاده و تحویل سازمان انرژی اتمی شد و پس از بررسی‌های صورت‌گرفته مشخص شد که هیچ آلودگی در گوشت‌های فوق وجود نداشته است.
وی تصریح کرد: با وجود نظری که سازمان انرژی اتمی در این باره به صراحت اعلام کرد، در عین حال سازمان دامپزشکی کشور به خاطر نگرانی جامعه اجازه واردات گوشت را صادر نکرد.
گوشت‌های اوکراینی هیچ نوع آلودگی ندارد
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: تاکنون هیچ نوع گوشت اوکراینی به کشور وارد نشده است و بنابراین مردم می‌توانند اطمینان داشته باشند که هیچ نوع آلودگی وجود ندارد.
مشکات تأکید کرد: سازمان انرژی اتمی دارای وسایل و ابزارهای پیشرفته برای تشخیص آلودگی‌های ناشی از رادیواکتیو است که در این راستا اقدامات بسیار مؤثری به انجام رسانده است.
وی اظهار داشت: به‌جز محموله‌ای آزمایشی که تحت حفاظت خاص به سازمان انرژی اتمی تحویل شد، هیچ محموله دیگری از اوکراین وارد کشور نشده است.
مشکات در پایان گفت: به صراحت اعلام می‌شود که سازمان دامپزشکی کشور که مسئول صدور مجوزهای بهداشتی است، تاکنون مجوزی برای واردات گوشت اوکراینی نداده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com