اثر وضعی واردات دام زنده روی تولید بسیار زیاد است

اثر وضعی واردات دام زنده روی تولید بسیار زیاد است
جمشید سلیمانی، نایب رئیس صندوق حمایت از توسعه دامپروری با بیان این مطلب اظهار داشت: نیازی به واردات دام زنده در ایران وجود ندارد.
وی افزود: وضعیت مدیریتی کشور به لحاظ اینکه متولیان بیشتر به دنبال شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت هستند فقط ساده ترین راهکار ها برای تنظیم بازار گوشت را انتخاب کرده و سیل واردات را به کشور روانه می کنند.
سلیمانی ادامه داد: با این روش می توانند بگویند که گوشت با قیمت مناسب در بازار توزیع می شود. وی گفت:همواره هدف از واردات شکستن قیمت محصول در بازار بوده است.
این فعال بخش دام تصریح کرد: متولیان به جای اینکه دام زنده وارد کنند تا قیمت گوشت داخلی شکسته شود، بهتر است سری به بنادر بزنند و بررسی کنند که چرا نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور که با دلار 1220 تومانی به کشور وارد می شود با دلار 1900-1500 تومانی برای تولیدکننده محاسبه می شود.
نایب رییس صندوق حمایت از توسعه دامپروری اضافه کرد: با این روش هم به تولیدکننده آسیب وارد می شود و هم سودهای کلان به جیب عده ای خاص می رود.
وی گفت: با وجود آسیب های وارد شده به تولیدکنندگان، این قشر همواره مورد انتقاد بوده اند که مدیریت بهره وری نداشته و قیمت تمام شده تولیدات آنها بالا است.
سلیمانی تاکید کرد: به جای این اظهارات مضحک بهتر است به بنادر سری بزنند.
وی اظهار داشت: اگر با ارزهای دولتی که در اختیار واردکنندگان است، عرضه کالاهای وارداتی با سود متعارف انجام شود، قیمت جو به ازای هر کیلو حداکثر باید 460-450 تومان باشد.
نایب رئیس صندوق حمایت از توسعه دامپروری افزود: در حال حاضر همه از واردات حمایت می کنند اما از تولید هیچ حمایتی نمی شود.
وی تاکید کرد: هر قدم پیش رفتن به سمت واردات دام زنده، ضربه محکمی به بدنه تولید است.
سلیمانی خاطر نشان ساخت: مسئولان به جای نگرانی برای تنظیم بازار گوشت، نگران تنظیم بازار نهاده های دامی باشند زیرا اگر قیمت در این بخش کنترل شود به طور غیر قابل باوری هزینه تمام شده تولید مواد پروتئینی کاهش یافته و تولید اقتصادی تر می شود.
یاد آور می شود: به تازگی وزارت جهاد کشاورزی به بهانه تنظیم بازار گوشت، مجوز واردات دام زنده به کشور را صادر کرده است. این در حالی است که واردات دام زنده به کشور طی سال های اخیر منجر به ورود سویه های جدید تب برفکی به ایران شده و خسارات زیادی را به صنعت دامپروری کشور وارد کرده است
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com