اتلاف یک میلیون و پانصد هزار قطعه مرغ در سوریه

اتلاف یک میلیون و پانصد هزار قطعه مرغ در سوریه

دمشق – بیش از یک میلیون و پانصد هزار قطعه مرغ در روزهای اخیر به علت موج شدید گرما در سوریه تلف شدند.روزنامه " الوطن " چاپ دمشق نوشت : تلف شدن این میزان مرغ موجب خسارت 240 میلیون لیره (هر دلار برابر با 46 لیره سوریه است) به صنعت مرغداری سوریه شده است .
بر پایه این گزارش ، گرما موجب اتلاف و خفگی تمام مرغ های موجود در برخی از مرغداری ها به ویژه در بین مرغ های گوشتی و تخمگذار شده و این مساله صاحبان مرغداری ها را غافلگیر کرده چرا که اقدامات لازم در استفاده از دستگاه های برودتی و تهویه انجام نداده بودند.
سوریه این ایام شاهد موج گرمای شدیدی تا 44 درجه بوده است.
به نوشته الوطن، فقط یکی از صاحبان مرغداری های در استان ریف دمشق طی چند ساعت 20 هزار قطعه مرغ خود را از مجموع 67 هزار قطعه از دست داده است .
در استان "ادلب" در شمال غرب سوریه 993 مرغداری وجود دارد که حدود 5 هزار خانواده در آنها مشغول به کار هستند و بیش از 250 هزار قطعه مرغ به ارزش 40 میلیون لیره سوریه بر اثر گرما از بین رفته اند.
"یحیی مرضعه" رییس اتحادیه دامپزشکان ادلب گفت : موج گرما بیشتر بر مرغ های تخمگذار آسیب رسانده چرا که اکثر آنها مجهز به دستگاه های سرما زا و تهویه نبودند.
وی تصریح کرد: این مساله موجب افزایش قیمت مرغ و تخم مرغ شده و اکنون قیمت هر کیلو مرغ پر کنده و پاک شده بین 110 تا 140 لیره است.(هر لیره برابر با 230 ریال است.)

 
کلمات کلیدی گرما سوریه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com