اتلاف 890 هزار قطعه جوجه در قائمشهر

اتلاف 890 هزار قطعه جوجه در قائمشهر
رئیس دامپزشکی قائمشهر گفت: تلفات 890 هزار قطعه جوجه با بیماری کمپلکس تنفسی در قائمشهر به خاطر افت فشار هوا، نوسانات گاز و برق بود.
محمدعلی شاکری امشب در جلسه کارگروه کشاورزی شهرستان به شیوع بیماری "کمپلکس تنفسی" از سال 84 تاکنون اشاره کرد.
وی افزود: این بیماری به دلیل دوگانه‌سوز نبودن واحدهای مرغداری ایجاد می‌شود که به تبع آن در 6 ماهه دوم سال در پی افت دما گله جوجه‌ها دچار استرس شده و به بیماری تنفسی دچار می‌شوند.
وی تلفات بیماری "کمپلکس تنفسی" جوجه در قائمشهر را 890 هزار قطعه اعلام کرد و افزود: جوجه‌های 39 واحد مرغداری در 6 ماهه دوم امسال دچار بیماری‌های تنفسی شدند.
شاکری میزان تولید جوجه در واحدهای تولیدی قائمشهر را در سال پرورشی جاری حدود 5 میلیون قطعه اعلام کرد و افزود: شهرستان قائمشهر در تولید جوجه یک روزه رتبه چهارم مازندران را دارد.
این مسئول با بهتر دانستن وضعیت بیماری طیور در شهرستان با تزریق دو واکس آبله و شاربن که تا سال 90 به صورت رایگان در شهرستان‌ها توزیع می‌شد، اشاره کرد و افزود: توزیع رایگان این واکسن‌ها به علاوه سموم ضد انگل دامی از جمله داروهای ضد کنه از سال 90 تاکنون قطع شده است.
رئیس دامپزشکی قائمشهر خاطرنشان کرد: سالانه 40 هزار راس بز و گوسفند و 4 هزار راس گاو و گوساله در قائمشهر در مقابل بیماری شاربن واکسینه می‌شوند.

 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی گفت : ۹۲/۱۱/۲۹

    همکاران عزیز
    نگران کمبود مرغ نباشید دولت عزیز وخدمتگزار اینقدر مرغ وارد میکند تا تمام سردخانه ها مملو از مرغ شود.
    شما هم نگران بدهکاری های خود نباشید میتوانید منزل مسکونی خود را بفروشید و مثل مرغدارهای خوب و سر بزیر دوباره جوحه بریزید.این را فراموش نکنید دولت در خدمت تولید است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com