اتحادیه مرغداران به قراردادهای خود با وزارت جهادکشاورزی عمل نمی کند

اتحادیه مرغداران به قراردادهای خود با وزارت جهادکشاورزی عمل نمی کند

در راستای اجرای طرح تثبیت قیمت گوشت و شیر، عرضه گوشت مرغ به قیمت 1800تومان برای مصرف کننده در کشور در حال انجام است.
به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی با بیان این مطلب گفت: مرغداران هرچه گوشت مرغ اضافه داشته باشند، توسط دولت به قیمت زنده هر کیلوگرم 1150تومان خریداری و ذخیره سازی می شود و گوشت مرغ به قیمت هر کیلوگرم 1800تا 1850تومان برای مصرف کننده عرضه می شود.
وی در پاسخ به ادعای اتحادیه مرغداران گوشتی که گفته بود «هزینه تولید هر کیلوگرم مرغ زنده 1150تومان شده و قیمت فروش 1030تومان است و دولت آن را نمی خرد»، اظهار داشت: اتحادیه مرغداران زمانی که قیمت مرغ 1200تومان می شود، قرارداد نمی بندد، یا اگر قرارداد هم بسته باشد، به قرارداد عمل نمی کند، ولی وقتی قیمت مرغ در بازار کاهش می یابد، به یاد بستن قرارداد می افتند.
اسکندری خاطرنشان ساخت: هم اکنون تعاونی های مرغداران در سراسر کشور با دولت قرارداد بسته اند و مرغ زنده را به قیمت 1150تومان عرضه می کنند و گوشت مرغ را هم دولت به قیمت 1800تا 1850تومان به مردم عرضه می کنند.
به گفته وی مقدار جوجه ریزی در مرغداری های کشور در تیرماه سال جاری به مرز بی سابقه 88 میلیون قطعه رسیده که در تاریخ مرغداری کشور بی سابقه بوده است.
اسکندری افزود: حاصل 88میلیون قطعه جوجه ریزی، تولید 120هزارتن گوشت مرغ در ماه است که مردادماه به بازار می آید.وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح تنظیم بازار مرغ و گوشت 3روز است که شروع شده و با ذخیره سازی و عرضه به موقع گوشت و مرغ، از نوسان بیش از حد قیمت برای مصرف کننده و از زیان تولیدکننده جلوگیری می شود.

 
کلمات کلیدی مرغ زنده
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com