اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی مجری طرح ساماندهی مرغ شد

اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی مجری طرح ساماندهی مرغ شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی کشور اعلام کرد: اجرای طرح ساماندهی مرغ توسط اتحادیه تعاونی روستایی از ابتدای آذرماه به اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور واگذار شد.
حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: طرح ساماندهی مرغ که با مدیریت وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های مختلف توسط تعاون روستایی اجرا می‌شد طبق توافق انجام شده از ابتدای آذرماه توسط اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی در حال اجراست و تعاونی مرغداران گوشتی استان‌ها نماینده مجری این طرح در استان‌های مختلف است.
وی افزود: طبق این طرح نهاده‌ها توسط شرکت پشتیبانی امور دام تامین می‌شود و اتحادیه موظف است این نهاده‌ها را در اختیار مرغداران طرف قرارداد بگذارد و گوشت مرغ تولید شده آنها را توسط تعاونی مرغداران گوشتی استان‌ها در مکان‌های مشخص عرضه کند.
مقدم‌نیا خاطرنشان کرد: قیمت فروش نهاده‌ها به مرغداران و خرید مرغ تولیدی طبق طرح قبلی است و در صورتیکه این قیمت‌ها تغییر کند در قیمت‌های عرضه نهاده و خرید مرغ تجدیدنظر خواهد شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه گوشت مرغ تولید شده از مرغداران کیلویی هزار و 150 تومان خریده می‌شود، گفت: با توجه به اینکه حدود 75 تا 80 درصد هزینه‌های تولید مرغداران، تامین دان و جوجه است، طبق این طرح نهاده‌ها و جوجه برای مرغداران تامین خواهد شد.
وی اظهار کرد: توسط اتحادیه باید بخشی از تولید مازاد مصرف در هر استان به استان‌های قابل جذب، منتقل شود. همچنین بخشی از تولید که قابلیت انجماد و ذخیره‌سازی را دارد برای انجماد و تنظیم بازار برنامه‌ریزی خواهد شد که از افزایش قیمت‌ها جلوگیری و گوشت مرغ به میزان تقاضا به بازار عرضه شود.
مقدم‌نیا در پایان هدف اجرای این طرح را عرضه گوشت مرغ به مصرف‌کنندگان با قیمت کیلویی هزار و 850 تومان عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اتحادیه و تشکل‌ها مشکلات و مسائل تولیدکنندگان را بهتر می‌دانند و همچنین وظیفه‌شان حل مشکلات تولید است، سعی می‌شود مشکلات به وجود آمده قبلی در این طرح رفع شود.

 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com