اتحادیه سراسری مرغداران از خود دفاع کرد

اتحادیه سراسری مرغداران از خود دفاع کرد
 هر چند که اعضای هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغداران، به برخی ابهامات درباره توزیع 50 هزار تن کنجاله سویا در ماههای اخیر پاسخ دادند، اما پرسش اینجاست که چرا مردم به عنوان مصرف کننده و ذینفعان اصلی همچنان باید مرغ را گران خریداری کنند؟
'حسین مقدم نیا' رییس هیات عامل اتحادیه سراسری مرغداران در نشست مطبوعاتی اعضای هیات مدیره  گفت: صنعتی که باید روزانه 15 هزار تن کنجاله سویا را به مرغداری های خود تزریق کند، با این میزان اندک حتی نمی تواند به هر مرغدار یک کیلوگرم دان مرغ برساند.
وی با انتقاد از برخی ابهامات درباره نحوه عملکرد اتحادیه مرغداران و توزیع 50 هزارتن کنجاله سویا گفت: تصور عده ای این بود که اتحادیه سراسری مرغداران از دولت کمک یارانه ای گرفته اما در واقع این گونه نبود و یارانه ای تخصیص نیافت .
مقدم نیا می گوید: مرغدار پول کنجاله سویا را پرداخت کرده ، در نوبت دریافت بوده و در عین حال هزینه حمل ونقل از بندر را نیز متحمل شده است .
مشکلات اواخر سال گذشته کشور درحوزه مسائل بانکی ، تحریم و حمل ونقل دریایی باعث توقف موقت واردات خوراک دام و طیور دامداران و مرغداران شد که کاهش عرضه و افزایش قیمت ها را در پی داشت .برهمین اساس اوایل سال جاری مسئولان دولتی در وزارت صنعت ، در نشستی با روسای تمامی اتحادیه ها و انجمن های مرتبط در باره نحوه توزیع و عرضه خوراک مورد نیاز به توافق رسیدند .
دیر رسیدن خوراک مورد نیاز دام و به ویژه طیور تاثیر منفی خود را بر بازار گذاشت، پس از تاخیری طولانی که اتحادیه مرغداران آن را دو ماه عنوان می کنند، 50 هزارتن کنجاله سویا در کشور توزیع شد، نحوه عرضه و مرغدارانی که این کنجاله را دریافت کرده اند محل ابهام شد، فروش سهمیه به قیمت آزاد توسط برخی و دریافت کنجاله سویا توسط واحدهای مرغداری که جوجه ریزی نمی کردند از جمله مسائلی است که دراین خصوص مطرح شد .
این فعال بخش خصوصی با بیان این جمله که 50 هزارتن کنجاله سویا شق القمر نمی کند ، عنوان کرد: ما بارها گفته ایم به ما دان ارزان بدهید ، مرغ خودبخود ارزان می شود .
نرخ دولتی کنجاله سویا 830 تومان است که گفته می شود در بازار آزاد تا هر کیلوگرم یک هزارو 600 تومان هم به فروش می رسد .
رییس اتحادیه سراسری مرغداران با استناد به اسناد ارایه شده دراین جلسه گفت:اتحادیه مرغداران هیچ تخطی در توزیع کنجاله سویا نداشته و فهرست تمامی دریافت کنندگان پیش از ارسال و پس از دریافت به دستگاه های ذیربط ارسال شده است .
وی درعین حال با بیان اینکه ممکن است دراین میان برخی مرغداران و یا کشتارگاه ها نسبت به فروش سهمیه خود اقدام کرده باشند ، افزود: اما این موارد اندک به معنای همه گیر شدن این موضوع نیست .
مقدم نیا گفت طبق توافق اولیه (اردیبهشت ماه ) اتحادیه با شرکت پشتیبانی امور دام قرار بود تا پایان سال 91، هر ماهه 200 هزارتن کنجاله سویا و 100 هزار تن ذرت به مرغداران داده شود اما این اتفاق رخ نداد .
یادآور می شود : روز گذشته سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی در گفت وگو با ایرنا از تخلیه 150 هزار تن کنجاله سویا در هفته جاری، خبرداد و گفت : نهاده های ذخیره شده پاسخگوی بیش از دو ماه مصرف کشور خواهد بود.
دراین نشست تعدادی دیگر از اعضای اتحادیه سراسری مرغداران به توضیح نحوه توزیع کنجاله سویا و مسائل و مشکلات مرغداران پرداختند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com