اتحادیه اروپا، تنها تایید سازمان دامپزشکی را قبول دارد

اتحادیه اروپا، تنها تایید سازمان دامپزشکی را قبول دارد

مدیرکل دامپزشکی خوزستان از آمادگی این اداره برای واگذاری تمام امور به بخش خصوصی خبر داد.
به ‌گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دام‌پزشکی خوزستان، محمدرضا حزبئی اظهار داشت: در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و واگذاری امور دا‌مپزشکی به بخش خصوصی، این اداره کل تاکنون زمینه اشتغال بیش از 900 نفر را به طور مستقیم فراهم کرده است.
وی افزود: دام‌پزشکی خوزستان همچنین آمادگی دارد، متقاضیان دارای شرایط، با اعطای مجوز و تسهیلات مورد نیاز در بخش‌های مختلف دام ایجاد اشتغال کند.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان تعداد شاغلان در درمانگاه‌ها و دفاتر اشتغال دام‌پزشکی به‌ صورت تمام وقت و نیمه‌وقت را 83 نفر، مراکز خرده فروشی واکسن، داروخانه، مراکز پخش دارو واکسن را 83 نفر، مراکز مایه‌کوبی را 144 نفر، کشتارگاه‌های صنعتی طیور، کارخانجات خوراک دام و آبزیان، کارخانجات مکمل‌سازی و بسته‌بندی مواد گوشتی، مزارع مرغ مادر و جوجه گوشتی و کارخانجات پودر ماهی را 624 نفر، آزمایشگاه دام‌پزشکی را چهار نفر عنوان کرد و افزود: در صورت وجود متقاضی زمینه اشتغال در موارد فوق‌الذکر در استان همچنان وجود دارد.
حزبئی در زمینه اینکه وظایف حاکمیتی دام‌پزشکی قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست، گفت: به‌منظور جلوگیری از به ‌خطر افتادن سلامت جامعه و همچنین نظارت بر فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بخش حاکمیتی دامپزشکی باید دولتی باقی بماند و از طرفی مؤسسات و سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تنها مجوز دریافت واردات فرآورده‌های دامی را با تأیید دامپزشکی آن کشور قبول دارند.
وی افزود: به این دلیل ما باید ضمن تقویت این بخش (وظایف حاکمیتی) سایر امور را برای ایجاد زمینه رقابت و بالا بردن بازدهی نتیجه کار به بخش خصوصی واگذار کنیم.
مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: سازمان دام‌پزشکی تاکنون گام‌های خوب و مؤثری برای تحقق اصل 44 قانون اساسی برداشته که این موضوع زمینه افزایش رقابت و همچنین فراهم شدن فرصت‌های جدید شغلی را فراهم کرده است.

 
کلمات کلیدی اتحادیه اروپا
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com