ابلاغ رسمی افزایش نرخ نهاده‌ها

ابلاغ رسمی افزایش نرخ نهاده‌ها
بعد از گذشت مدت کوتاهی از توزیع نهاده‌ها، بر اساس نرخ مصوب توزیع بین مرغداران و دامداران، شرکت پشتیبانی امور دام یک‌باره طی اطلاعیه‌ای غیرمنتظره اعلام کرد که نرخ نهاده‌ها دوباره تغییر کرده و دیگر برای تأمین نهاده‌ها ارز مرجع اختصاص نمی‌یابد.
بعد از آنکه در ماه گذشته مسئولان خبر از تأمین نهاده‌های دام و طیور وارداتی با نرخ ارز ترجیحی (1226 تومان) می‌دادند، شرکت پشتیبانی امور دام روز گذشته در یک چرخش 180 درجه‌ای و طی نامه ای رسمی اعلام کرده که دیگر حاضر به تأمین نهاده‌های مصرفی بخش نیست و وضعیت تأمین نهاده‌های دام و طیور در مسیر تازه‌ای قرار دارد. بر اساس این نامه که خطاب به امور سرپرستی شرکت پشتیبانی در استان‌ها اعلام شده ، آمده است:
با عنایت به اجرای سیاست تک‌نرخی ارز در قالب قانون بودجه سال 1392 کل کشور و هماهنگی به‌عمل‌آمده با اعضاء کارگروه کنترل بازار و محاسبات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، بدین‌وسیله قیمت و شرایط فروش کنجاله سویا از تاریخ 6/7/92 بدین‌شرح اعلام می‌شود: قیمت فروش ذرت 9 هزار و 500 ریال و کنجاله سویا 18 هزار ریال به ازای هر کیلوگرم تحویل در مبادی ورودی".
بر این اساس، نرخ جدید فروش هر کیلوگرم ذرت 950 و کنجاله سویا یک‌هزار و 800 تومان در مبادی ورودی تعیین شده است.
در ادامه این نامه آمده: با توجه به مهلت دوماهه برای ارائه تأیید به تحویل شیر خام کلیه حواله‌های صادره با قیمت‌های قبلی ابطال و حواله‌های جدید با قیمتی جدید صادر گردد.
این دستورالعمل در حالی صادر می‌شود که حواله‌های صادرشده گذشته را باطل و قانون را عطف به ماسبق می‌کند.
بر این اساس، بنا بر اعلام محمدتقی محمدی، عضو عضو هیئت مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در گفتگوی روز گذشته با ایانا، مرغداران باید مابه‌التفاوت نرخ 750 تومانی خرید هر کیلوگرم سویا را به شرکت پشتیبانی امور دام پرداخت کنند.
در این باره اصغری مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن نیز که مسئولیت توزیع نهاده‌ها بین مرغداران را نیز بر عهده دارد، ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار ایانا می‌گوید: "اگرچه این خبر را به‌صورت شفاهی شنیده‌ام، اما هنوز به‌صورت رسمی اطلاعات و نامه‌ای به دست اتحادیه نرسیده است!
در این باره گفته می‌شود که شرکت پشتیبانی امور دام طی جلسه‌ای شب‌هنگام و بدون حضور نمایندگان تشکل‌ها و اصناف صنعت مرغداری و دامپروری قیمت‌های جدید را اعلام کرده است.
هدایت‌اله اصغری با بیان اینکه مرغداران به‌تازگی 200 هزار تن نهاده خریداری کرده‌اند، می‌افزاید: باید مشخص شود که بر چه اساس قیمت ها تغییر کرده است.
وی با بیان اینکه اگر از تولید حمایت نشود، منجر به تعطیلی و حذف گله‌های مولد مرغ خواهد شد و مجبور به واردات محصولات پروتئینی به کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت می‌خواهد ارز را آزاد کند، در کنار آن باید سیاست‌های حمایتی را برای بخش تولید و مصرف‌کننده اعلام کند.
اصغری در پایان تصریح کرد: با یک نامه نمی‌توان همه تعهدات و ضوابط فی‌مابین مسئولان و فعالان بخش را بر هم زد.
گفتنی است، روز گذشته در گفتگو با محمدتقی محمدی، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، برای نخستین‌بار در خبری با عنوان شرکت پشتیبانی امور دام زیر نرخ مصوب نهاده‌ها زد" تغییر شرایط پرداخت مابه‌التفاوت نرخ نهاده‌ها را اعلام کرد. اگرچه به‌نظر می‌رسد این نامه طی ساعت‌های آینده یا روزهای آتی به دست اتحادیه مرکزی و مرغداران نیز برسد.

 
نظرات شما
  •  

    سعید گفت : ۹۲/۰۷/۰۸

    خوب دستتون درد نکنه دیگه چی تا حالا که مرغهای ما ذرت 1200 تومنی و سویای 1600 تومنی خوردن تکلیف الان چیه با این قیمت مرغ دولت باز می خواد ما رو بیچاره کنه الان قیمت مرغ باید 5500 درب مرغداری باشه اخه تا کی ظلم خدا لعنتتون کنه

    پاسخ...
  •  

    پیام فرجی گفت : ۹۲/۰۷/۰۸

    با سلام،برای تمام تولید کنندگان مرغ گوشتی متاسفم،زیرا در این چرخه تولید هیچ نقشی ندارند،به جز 40 الی 50 روز خون و دل خوردن.زیرا از خریدن جوجه تا خرید دان و غیره هر چه گفتن باید بپردازد و محصول نهایی خود را هر چقدر میخرند باید بفروشد.از اینکه مدرک فوق لیسانس این رشته را دارم و 18 سال سابقه تولید دارم برای خودم متاسفم.با آرزوی فردایی بهتر برای این صنعت.

    پاسخ...
  •  

    بهروز شيرازي گفت : ۹۲/۰۷/۰۹

    البته اين شوك نيست.چون تاهمين الان هم ذرت 1200 ت وسويا 1600 ت بود .فقط اين فيلسوفي كه اين معادله رو نوشت بياد بنويسه كه مرغ بايد با چه قيمتي فروخته بشه.اين نشون ميده كه دوليت بيشتر از اينها ضعيف شده وفقط بلده از مرغدارها طياري كه همان دزدي امروزي است رابه صورت قانوني ومحترمانه انجام بده

    پاسخ...
  •  

    مرغدار آمل گفت : ۹۲/۰۷/۰۹

    حالا باید بریم دنبال ورمی کمپوست چون سودش خیلی بهتره وسالنهای مرغداری جون میده برای این کار.

    پاسخ...
  •  

    محمد اسدپور گفت : ۹۲/۰۷/۰۹

    واقعا عجب فکری کردید .مانده ام کسی برای رسیدن به این نتیجه کمکتون کرده یا به تنهایی به این نتیجه رسیده اید .واقعا که عجب نابغه ای هستید تنها راه نابودی تولید همین بود که قیمت نهاده ها افزایش یابد و محصول تولید کننده که ارزان درسردخانه های پشتیبانی امور دام مربوط به ذخیره سازی ماههای قبل است را وارد بازار کرد.و قیمت تولید نیز تحت تاثیر آن قرار گرفته و تولید کننده نابود می شود از هر تحریمی سریعتر جواب می دهد.(نبرد اقتصادی در داخل کشور)

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com