ابزاری برای پیش بینی و تشخیص زودهنگام بیماری طیور

ابزاری برای پیش بینی و تشخیص زودهنگام بیماری طیور
بر اساس آخرین گزارشات از کنفرانس دامپزشکی در انگلیس ، ابزار مدیریتی با فناوری پیشرفته ای در راه است که قادر به پیش بینی و تشخیص زود هنگام بیماری مرغ های گوشتی حتی چند روز یا چند هفته زودتر می باشد .
پروفسور Dawkins ، یکی از استادان و محققین رفتارشناسی دام دانشگاه آکسفورد اظهار داشت طراحی موفقیت آمیز نرم افزاری آن قادر به تشخیص عوامل اولیۀ تشخیص بیماری است .
وی اذعان داشت در حال حاضر تنها پس از مرگ طیور عوامل مرگ و میر شناسایی می شود که بسیار دیر است و هدف ما ازمیان بردن این شکاف است . 
پروفسور Dawkins و همکارانش سیستمی را ارائه دادند که از طریق دوربین ، مرغ های گوشتی و حرکات آنها را می سنجد . یک دریچۀ مشبک بر روی دوربین قرار می گیرد تا جهت و اندازۀ حرکات دستۀ طیور اندازه گیری شود . سپس این حرکات با حرکات دستۀ مرغ های بیمار و سالم مقایسه می شود. 
پروفسور Dawkins با اشاره به این مطلب که این سیستم ظرف سه سال آینده در بازار موجود خواهد بود ، گفت : " به هر حال امید است این سیستم که هنوز هم در حال توسعه است بتواند بعنوان یک سیستم هشدار دهندۀ ساده مورد استفاده قرار گیرد و به مرغداران در پرورش دستۀ طیور سالم کمک کند . "  




 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com