ابزار نظارتی برای قیمت بازار مرغ برعهده وزارت جهاد کشاورزی نیست

ابزار نظارتی برای قیمت بازار مرغ برعهده وزارت جهاد کشاورزی نیست

مدیرکل دفتر توسعه تجارت و بازار وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: واردات نهاده‌ها و محصولات کشاورزی در سال 85 به دلیل افزایش قیمت جهانی نسبت به سال 86 ، از نظر وزنی 44 درصد و از نظر ارزشی 18 درصد کاهش داشته است.
 به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مهندس محمد‌رضا شافعی‌نیا در یک نشست مطبوعاتی ضمن بیان مطلب فوق اذعان کرد: در چهار ماهه امسال واردات محصولات کشاورزی به لحاظ وزنی 30 درصد و به لحاظ ارزشی چهار درصد کاهش داشته است.
 او ادامه داد: در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در واردات صنایع غذایی از لحاظ وزنی 42 درصد و از لحاظ ارزشی 10 درصد کاهش داشته‌ایم این در حالی است که میزان صادرات محصولات صنایع غذایی در چهار ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد افزایش را مشاهده می‌کنیم.
 شافعی‌نیا درپاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر افزایش قیمت مرغ نیز اذعان کرد: با وجود اینکه ما بخش تولید هستیم ولی با اخذ اطلاعات از بخش مصرف و آسیب‌شناسی سال‌های قبل برای تولید مرغ امسال برنامه‌ریزی‌هایی را می‌کنیم هر چندکه تولید تابع حرکت سینوسی و مصرف تابع حرکت خطی است.
 وی با تاکید بر اینکه برنامه تولید مرغ در کشور بر اساس مصرف سرانه پیش‌بینی شده است، ادامه داد: مقرر شد در زمان پیک تولید، مازاد تولید جمع‌آوری شده و در زمان نیاز وارد بازار شود.
 مدیرکل دفتر توسعه تجارت و بازار وزارت جهاد کشاورزی بر ذخیره‌سازی مرغ در کشور به میزان کافی تاکید کرد و افزود: این میزان ذخیره‌سازی در زمان کمبود بازار وارد می‌شود ولی در حال حاضر کمبودی نداریم.
 او با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی بحث کمیت میزان تولید مرغ را مدنظر دارد، تصریح کرد: ابزار نظارتی برای قیمت بازار مرغ برعهده وزارت جهاد کشاورزی نیست و تولید مرغ نیز تا 130 هزار تن در مقایسه با سال‌های قبل افزایش داشته است.
 وی درخصوص قیمت مرغ‌هایی که قرار است در غرفه‌های میادین میوه و تره بار عرضه شود، گفت: هنوز قیمت نهایی برای این مرغ‌ها مشخص نشده است ولی برنامه‌ریزی‌ها بر این اساس است که قیمت مرغ‌هایی که عرضه می‌شود به قیمت واقعی مرغ نزدیک شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com