آیا رمضان امسال بازاری با ثبات خواهیم داشت؟

آیا رمضان امسال بازاری با ثبات خواهیم داشت؟

با وجود اعلام وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عرضه‌ گوشت مرغ تازه با قیمت هر کیلو2550 تومان و تصویب قیمت حداکثر 2850 تومان برای هر کیلو گوشت مرغ از سوی سازمان حمایت قیمت این ماده پروتئینی در تهران هنوز با ارقام بالاتری هم به فروش می‌رسد.
 به گزارش خبرنگار اصناف ایسنا در آستانه‌ ماه مبارک رمضان که مواد پروئتینی از جمله گوشت مرغ با افزایش تقاضا مواجه می‌شوند تنظیم بازار آن‌ها اهمیت بیشتری پیدا می‌کند امسال نیز دستگاهاه‌های مختلف برای تنظیم این بازار دست به کار شده‌اند هر چند که در آستانه آغاز ماه رمضان هنوز به ثبات نرسیده است.
 فعالان صنفی معتقدند که با کاهش نسبی هوا و آغاز ماه مبارک رمضان تقاضا برای گوشت مرغ افزایش می‌یابد و قیمت این کالا بالاتر از این هم خواهد رفت و این در حالی است که سال گذشته در ماه رمضان قیمت گوشت مرغ هر کیلو 1800 تا 2100 تومان بوده است.
 در این میان وزارت بازرگانی مسئولیت تنظیم بازار مواد پروئتینی را متوجه وزارت جهاد کشاورزی می‌داند و این وزارتخانه هم همواره از قیمت متعادل این کالا و ذخیره‌سازی مناسب آن خبر می‌دهد.
 گوشت مرغ در میان کالاهای عرضه شده بن کارمندی و کارگری قرار دارد که به صورت یخ زده و به میزان پنج کیلوگرم قرار است بین 6.5میلیون خانوار (کارمندان دولت) توزیع ‌شود.
 با این وجود قاسم نوده فراهانی ـ رییس مجمع امور صنفی توزیعی، خدماتی تهران ـ به ایسنا می‌گوید: از اواخر هفته گذشته گوشت مرغ منجمد با قیمت کیلویی 2300 تومان و مرغ تازه با قیمت هر کیلو 2550 تومان در 200 واحد صنفی مجاز، مراکز میادین میوه و تره‌‏بار شهرداری و فروشگاه‌‏های زنجیره‌‏ای رفاه و شهروند به دست مصرف‌‏کننده می‌رسد.
 از سوی دیگر سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای گوشت مرغ و جلوگیری از بروز هرگونه نابسامانی در بازار این کالا، قیمت این ماده پروتئینی برای مصرف‌کنندگان در هر کیلوگرم حداکثر تا دو هزار و 850 تومان تصویب شده است.
 بر این اساس تمامی واحدهای عرضه کننده گوشت مرغ موظفند با رعایت قیمت مصوب و حقوق مصرف کنندگان به عرضه بر اساس نرخ‌های اعلامی اقدام کنند و بازرسان سازمان‌های بازرگانی بر این قیمت نظارت خواهند کرد.
 با توجه به تدابیر اندیشیده شده در جهت رفاه حال هموطنان و به منظور تامین بخشی از نیازهای عمومی درباره گوشت مرغ، با هماهنگی‌های انجام شده بین سازمان‌های جهاد کشاورزی و اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور، گوشت مرغ منجمد و تازه در فروشگاه‌های عرضه مستقیم کالا که با محوریت سازمان‌های بازرگانی فعال هستند، به ترتیب با نرخ 2300 تومان و 2550 تومان برای مصرف کنندگان عرضه خواهد شد.
 تلفن 124 آماده دریافت گزارش‌ها و شکایت‌های مردمی به صورت 24 ساعته است.
 افزایش قیمت گوشت مرغ در ماه مبارک رمضان به عادتی دیرینه تبدیل شده و باید دید اقدامات ارگان‌های دولتی و صنفی و تصویب قیمت مصوب برای گوشت مرغ می‌تواند قیمت این ماده پرمصرف در ماه رمضان را کاهش دهد یا خیر؟ و با توجه به اینکه عوامل زیادی در تعیین نرخ گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها موثر است آیا تصویب قیمت مصوب می‌تواند باعث ثبات نرخ‌ها در بازار شود؟

 
کلمات کلیدی رمضان شورای اصناف
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com