آیا خرید تضمینی شیرخام ادامه می یابد؟

آیا خرید تضمینی شیرخام ادامه می یابد؟
حسین صفایی - مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور- درگفت وگو با خبرنگار ITPNews، گفت: طی هفته آینده در ستاد تنطیم بازار در خصوص قطع یا ادامه خرید تضمینی شیر خام، تصمیم گیری خواهد شد.
وی ادامه داد : طبق مصوبه دولت از سال 93 تاکنون خرید تضمینی شیر خام برای حمایت از دامداران کشور ادامه دارد و دولت در همین راستا اقدام به خرید شیر خام مازاد برنیاز بازار کرده است تا از کاهش شدید قیمت شیر و زیان بیشتر دامداران جلوگیری کند.
صفایی گفت: تاکنون 30 درصد از شیر خام خریداری شده از دامداران  به شیر خشک تبدیل شده و در حال صادرات به کشورهای هدف است و مابقی شیرخشک استحصال شده از این محل نیز به تدریج صادر خواهد شد.
مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پاسخ به این سوال که در صورت سرازیر شدن شیرخشک به بازار وضعیت دامداران چه خواهد شده، گفت: به هیچ عنوان شیر خشک های تولید شده به بازارهای داخل تزریق نمی شود و دامداران از این لحاظ نگرانی نداشته باشند.
با وجود اینکه حجم خرید شیر خام از دامداران و تبدیل آن به شیر خشک بسیار پایین است و کارشناسان میزان موثر خشک کردن شیر برای بهبود وضعیت 20 تا 10 درصد از شیرخام تولیدی می دانند، اما آن را مثبت ارزیابی کرده و مرحمی هرچند ناچیز بر صنعت آسیب دیده گاوشیری بیان می کنند. قطع روند خرید تضمینی شیر مطمئنا تاثیر منفی بسیاری خواهد داشت و تولیدکنندگان را از ادامه کار ناامید خواهد کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com