آنفولانزای مرغی چیزی نیست که بتوان از مردم پنهان کرد

آنفولانزای مرغی چیزی نیست که بتوان از مردم پنهان کرد

تحلیل - عضو هیات‌‏رییسه مجلس‌‏هفتم گفت: عدم ممانعت وزارت بهداشت از عبور و مرور مردم به پارک پردیسان، نشان از عدم تایید آنفولانزای مرغی در پرندگان تلف شده در این پارک است، زیرا این عارضه چیزی نیست که از مردم بتوان پنهان کرد.
جهانبخش امینی در گفت‌‏وگو با خبرنگار پارلمانی" ایلنا" افزود: هیچ بعید نیست که پرندگان وحشی هم در قسمتی از خاک میهن اسلامی دیده شوند و یادر پارکی در تهران هم این پرندگان مهاجر دیده شوند و مرگ و میری هم داشته باشند ولی برای اینکه مطمئن شویم که مرگ این پرندگان در برخی از نقاط بویژه در تهران ناشی از آنفولانزای مرغی است، باید حتما ترشحات این پرندگان نمونه برداری شود.
وی ادامه داد: در غیر این صورت می‌‏توان تعیین حاصل کرد که این مرگ و میر در پارک پردیسان تهران ناشی از آنفولانزای مرغی بوده است و شاید علت‌‏های دیگر عامل این موضوع باشد.
امینی اضافه کرد: متاسفانه چون در حال حاضر بحث آنفولانزای مرغی داغ است، سریعا هرگونه تلفات در پرندگان را به این عارضه مرتبط می‌‏کنند.
وی افزود: تاکنون وزارت بهداشت هیچ موردی از آنفولانزای مرغی را در پرندگان تلف شده در پارک پردیسان تایید نکرده‌‏اند.
نماینده کرمانشاه با اشاره به مشاهده برخی نمونه‌‏ها از آنفولانزای مرغی در استان‌‏های شمالی کشور گفت: در برخی از مناطق شمالی اپیدمی‌‏های منطقه‌‏ای رخ داده است ولی با دخالت دامپزشکی و وزارت بهداشت ویروس مذکور در آن مناطق مهار شده است و بویژه در مرغداری‌‏های صنعتی این موضوع کاملا کنترل شده است و حتی در پرندگان اهلی نیز به طور جدی مدتی است چنین مواردی از ابتلا مشاهده نمی‌‏شود.
وی افزود: البته بعید نیست که در برخی از نقاط تلفاتی جزیی را هم شاهد باشیم و در رسانه‌‏ها نیز خیلی منعکس نشده باشد.
وی با اشاره به مسوولیت وزارت بهداشت در کنترل سلامت جامعه گفت: به دلیل همین امر نیازی نیست که حتما مجلس پی گیری کننده موارد مشکوک در تمامی نقاط کشور در خصوص وجود هرگونه مواردی از آنفولانزای مرغی باشد.
عضو کمیسون بهداشت و درمان مجلس هفتم افزود: لذا اگر وزارت بهداشت تشخیصی در خصوص وجود آنفولانزای مرغی در نقاط مختلف کشور از جمله پارک پردیسان برسد، باید آن را به ما گزارش و آماده باش برای کنترل آن می‌‏دادند.
امینی ادامه داد: از همین رو با توجه به اجازه عبور و مرور مردم در پارک پردیسان بویژه کودکان قطعا هیچ گزارش تایید شده‌‏ای در خصوص ابتلای پرندگان تلف شده در این پارک به آنفولانزای مرغی به دست نیامده است و علت مرگ آنها چیز دیگر بوده است، وگرنه این موضوع چیزی نیست که بتوان آن را از مردم پنهان کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com