آنفلوانزای پرندگان در میانمار

آنفلوانزای پرندگان در میانمار
مصرف کنندگان میانماری که ظاهرا از وجود دو گونه ویروس آنفلوآنزا در میانمار نگران شده اند، خرید مرغ را کاهش داده اند و این امر موجب شده است تا تولیدکنندگان جوجه های محلی و تخم مرغ، خواهان حمایت دولت شوند.
بر اساس گزارش اخیری که در روزنامه Global New Light، روزنامه انگلیسی زبان میانمار، چاپ شده است، صنعت طیور میانمار در سه ماه گذشته به علت وقوع آنفلوآنزای حاد H1N1، 122000 دلار خسارت داشته است.
این گزارش حاکی از افزایش نگرانی در جامعه به دلیل وقوع آنفلوانزا در دو بخش این کشور می باشد.
دکتر نای توراین (Dr. Nay Thurain)، نماینده انجمن طیور شهر ماندالی میانمار، از مسئولین خواسته است تا به مردم توضیح دهند که آنفلوآنزای فصلی H1N1 ناگزیر هر ساله اتفاق می افتد و هیچ ارتباطی با جوجه های مصرفی مردم ندارد.
به گزارش خبرگزاری Myanmar Times، این نگرانی موجب شده تا مصرف کنندگان از خرید جوجه و تخم مرغ در هفته های اخیر از ترس ابتلا به آنفلوانزا خودداری کنند. اگرچه از ماه جولای تاکنون آنفلوآنزای جدیدی گزارش نشده است، اما بازار هنوز بهبود نیافته است.
توراین اظهار داشت که با قیمت کنونی طیور که در درب فارم ها حدود 0.92 دلار در هر کیلو است، هزینه های متوسط تولید که 1.29 دلار در هر کیلو است هنوز پوشش داده نشده است. در نتیجه ، بسیاری از تولیدکنندگان طیور گوشتی و پرورش دهندگان طیور مجبور شده اند شکست را در تجارت خود بپذیرند و بازده آن ها 20 درصد کاهش داشته است. وی پیش بینی کرد که تولید ماهانه در ماه سپتامبر به هشت میلیون قطعه پرنده برسد که از میزان همیشگی، یعنی 10 میلیون قطعه، کم تر است.
یکی از مرغداران گفته است که نشانه های بهبود در خرید گوشت مرغ و تخم مرغ مشاهده شده است اما قیمت ها هنوز به قیمت قبل از وقوع انفلوآنزا برنگشته است. قیمت گوشت جوجه قبل از بروز آنفلوآنزا 1.62 دلار در هر کیلو و قیمت تخم مرغ 1.04 دلار در هر کیلو بوده است.
داو چاو سو میات (Daw Chaw Su Myat) از مسئولان فارم کی پیار (Kyi Pyar) گفت که بعضی از تولیدات اضافی صادر شده اند و دوماه آینده نیز برای تجارت ضروری است. وی گفت که در فصل آتی جشن ها و مناسبت های زیادی در کشور وجود دارد و این امر ممکن است به افزایش فروش و برگشت قیمت ها به قبل کمک نماید.
مسئولان سلامت حیوانات میانمار در ماه جولای سال جاری میلادی بروز سه مورد آنفلوآنزای پرندگان را در گله های مرغ این کشور گزارش دادند. اولین بروز آنفلوآنزا در گله ای با 5000 مرغ تخمگذار در بخش داوی (Dawei) استان تانینتاری (Tanintharyi)  اتفاق افتاد. بعد از آن 10 آنفلوآنزای دیگر در همان منطقه گزارش شد و 25,555 مرغ را مبتلا کرد و یک گله روستایی کوچک در استان یانگون در پایان جولای به علت بیماری معدوم شدند. گزارش رسمی دیگری از آن زمان از بروز آنفلوآنزای دیگر منتشر نشد.
بر اساس گزارش های آماری سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد، تولید گوشت جوجه میانمار در سال 2013 به 1.08 میلیون تن رسید و مقدار تخم مرغ در سال 2014 میلادی 392,000 تن بود است. این آمارها برای هر دو محصول اخیرا منتشر شده است و از سال 2010 تولیدات در حال افزایش بوده است.


 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com