آنتی‌بیوتیک غیرمجاز در مرغداری‌های اصفهان استفاده نمی‌شود

آنتی‌بیوتیک غیرمجاز در مرغداری‌های اصفهان استفاده نمی‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر از آنتی‌بیوتیک غیرمجاز و خودسرانه در مرغداری‌های استان اصفهان استفاده نمی‌شود.
سید‌اکبر حسینی اظهار داشت: طی یکی دو سال اخیر از ‌تجهیزات و امکانات خاصی در اداره کل دامپزشکی به منظور‌ کاهش مصرف آنتی‌بیوتیک غیر مجاز و خودسرانه در عرصه دامپزشکی استفاده شد.
وی بیان داشت: طرح مرغ بدون آنتی‌بیوتیک در استان اصفهان همزمان با خراسان رضوی در حال اجراست؛ در این طرح مرغداری‌ها تشویق شده‌اند در تولید مرغ از هیچ آنتی بیوتیک مجاز و غیر مجاز استفاده نکنند.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته وجود نزدیک به 57 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان اصفهان گزارش شده است در حالی که نظارت‌های قوی بر استفاده نکردن آنتی‌بیوتیک غیر مجاز از سوی دامپزشکی با انجام نمونه‌برداری صورت گرفته است.
وی افزود: در گذشته به صورت قاچاق از آنتی‌بیوتیک‌هایی که عوارض شدیدی روی انسان داشت و مقاومت دارویی به دنبال دارد در برخی از مرغداری‌ها استفاده می‌شد در حالی که توانستیم به خوبی این موارد را کنترل کنیم.
حسینی با اشاره به اینکه بخشی از آنتی‌بیوتیک‌ها به منظور مقابله با بیماری‌ها در مرغداری‌ها استفاده می‌شود، تصریح کرد: بیشتر آنتی‌بیوتیک‌ها در مرغداری‌ها استفاده می‌شد در حالی که کمتر در دامداری به کار می‌رود.
وی ادامه داد: از یک سال گذشته با همکاری جهاد کشاورزی سعی شد که دیگر تولید و توزیع مرغ با آنتی‌بیوتیک غیرمجاز در سطح استان اصفهان نداشته باشیم و در سال جاری قرار است در این راستا حجم تولید را بالا ببریم.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تاکید کرد: هر گونه اقدامی که در راستای کاهش تلفات دامی و پیشگیری از بیماری‌ها در عرصه دام استان اصفهان انجام شود، هم‌راستا با شعار امسال رهبر انقلاب اسلامی به اجرا خواهد رسید.
وی اضافه کرد: عدم تکمیل دوره درمان آنتی‌بیوتیک می‌تواند باعث تبدیل میکروب‌ها به اشکال برگشت‌پذیر آنها موسوم به اشکال مقاوم ‌شود که مسبب ایجاد بیماری‌های مزمن و عود شونده می‌شوند.

 
کلمات کلیدی آنتی بیوتیک اصفهان
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com