آمل 17 درصد مرغ گوشتی مازندران را تامین می‌کند

آمل 17 درصد مرغ گوشتی مازندران را تامین می‌کند

سید‌مرتضی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه این شهرستان 30 هزار تن گوشت سفید تولید می‌کند، اظهار داشت: با این میزان آمل رتبه اول تولید مرغ گوشتی استان را دارد.
وی با اعلام اینکه شهرستان آمل در تولید تخم مرغ نیز مقام اول استان را دارد، تصریح کرد: آمل با تامین 38 درصد جوجه یک روزه مازندران در این بخش نیز حائز رتبه نخست است.
امینی با اعلام اینکه به مناسبت هفته دولت پنج پروژه بخش کشاورزی در شهرستان آمل به بهره‌برداری می‌رسد، یادآور شد: بهره‌برداری از مرغداری مرغ گوشتی، حفر و تجهیز و برق‌رسانی چاه کشاورزی، تجهیز و نوسازی اراضی و احداث پمپاژ از مهم‌ترین پروژه‌های هفته دولت در شهرستان آمل است.
وی با تاکید بر اینکه واحد تولیدی مرغ گوشتی دارای ظرفیت تولید 4 هزار قطعه مرغ گوشتی است و از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار احداث شده است، تصریح کرد: برای احداث این واحد تولیدی 6 هزار میلیون ریال هزینه شده است.
امینی با بیان اینکه تجهیز و نوسازی اراضی زراعی در روستای پاشاکلا در حجم صد هکتار صورت گرفته است، افزود: برای این پروژه 2 هزار و 843 میلیون ریال هزینه شده و 86 بهره‌بردار این پروژه بهره‌مند می‌شوند.
به گفته وی برای احداث فاز دوم ایستگاه پمپاز روستای کندلو 500 میلیون ریال اعتبار صورت گرفته است و در مجموع دو فاز این پروژه 30 بهره‌بردار بخش کشاورزی از آن بهره‌مند می‌شوند.
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه با دو پروژه تجهیز و حفر و برق‌رسانی چاه کشاورزی در روستاهای وسطی کلا و خشکرود در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: برای این پروژه در روستای وسطی کلا 555 میلیون ریال و در روستای خشکرود 782 میلیون ریال هزینه صورت گرفته است.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com