آمار قاچاق دام با واقعیت متفاوت است

آمار قاچاق دام با واقعیت متفاوت است
مدیر کل جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: متاسفانه قاچاق دام به شکل بسیار گسترده ای از مرزهای کردستان صورت می گیرد و آمار قاچاق دام با واقعیت متفاوت است.
ابراهیم حسن نژاد شامگاه یکشنبه در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق و ارز استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر در مریوان، بانه و سروآباد خروج دام به تعداد بسیار زیادی داریم که این امر نیازمند بازنگری و کنترل هر چه بیشتر مرزها است.
وی با اشاره به اینکه تعداد تمامی دام های استان حتی روستاهای نقطه صفر مرزی مشخص است، افزود: مرزبانی و نیروی انتظامی در صورت برخورد با  هر گونه مورد مشکوک می توانند اطلاعات مورد نیاز را در هر ساعت از شبانه روز از جهاد کشاورزی استان بگیرند و قاچاق یا عدم قاچاق بودن دام ها را مشخص کنند.
مدیر کل جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: حمل هر گونه دام بدون مجوز دام پزشکی محموله قاچاق است و باید ظبط شود تا پیگیری های لازم صورت گیرد.
50 درصد دام قاچاق غیر بومی است
حسن نژاد یادآور شد: در بین دام های کشف شده دام های غیر بومی نیز مشاهده شده است و با توجه به کشفیات 50 درصد دام های قاچاقی که از مرزهای استان خارج می شوند غیر بومی هستند.
وی ادامه داد: گلوگاه ها باید نظارت بیشتری بر ورود و خروج دام ها داشته باشند وقتی دامی غیر بومی است نشان از قاچاق بودن آن است و باید ظبط و به مراجع قضایی اعلام شود.
مدیر کل جهاد کشاورزی کردستان گفت: اتخاذ راهکار مناسب، آموزش مسئولان، نظارت و کنترل بیشتر می تواند در کاهش قاچاق دام در استان موثر باشد.
حسن نژاد اظهار داشت: کشتارگاه سنندج آمادگی لازم را دارد تا در صورت کشف دام قاچاق آنها را تحویل و در کمترین زمان ممکن ضبح و در بین شهرستان های استان تقسیم کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com