آماده‌ امضای قرارداد خرید 10.5 میلیون تن شیر خام به قیمت 630 تومان هستیم

آماده‌ امضای قرارداد خرید 10.5 میلیون تن شیر خام به قیمت 630 تومان هستیم
مدیر عامل اتحادیه لبنی در واکنش به اظهارات معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: کارخانه‌های کشور آماده‌اند طبق قرارداد 10.5 میلیون تن شیر به قیمت مصوب 630 تومان را از دامداران خریداری کنند.
به گزارش خبرگزاری فارس، سه روز پیش معاون امور دام وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با فارس اعلام کرده بود:  25 هزار راس گاو شیری به جمعیت دام کشور اضافه شده و آماده‌ایم در قالب قرارداد هر میزان کارخانه‌های لبنی شیر نیاز داشته باشند، تحویل دهیم و کسانی که کمبود شیر را مطرح می‌کنند بهانه برای واردات شیر خشک می‌کنند.
در واکنش به این خبر محمدرضا اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کنندگان فراورده‌های لبنی ایران توضیحاتی به خبرگزاری فارس فرستاده است.
در توضیح این مقام مسئول آمده است: کارخانجات لبنی کشور آمادگی کامل دارند 10.5 میلیون تن تولید سالانه شیر در کشور، که توسط معاونت محترم وزارت جهاد کشاورزی عنوان شده را با مشخصات اعلامی ستاد تنظیم بازار و سازمان حمایت (3.2 درصد چربی و بار میکروبی زیر صد هزار و کیلویی 6300 ریال) خریداری نمایند که در این ارتباط ملزم به تعهد هم خواهند شد.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های تولید کنندگان فراورده‌های لبنی ایران یادآور شده است: مقدار قابل ملاحظه‌ای از شیرخام تولیدی دامداران جذب کارخانجات تولید شیر خشک در داخل کشور می‌شود که این امر به کمبود شیرخام نیز دامن می‌زند.
در ادامه این توضیحات آمده است: فقط مقدار یک تا 1.5 درصد از شیر خشک مزبور جهت تولید فرآورده‌های لبنی مورد استفاده قرار می‌گیرد و حجم بالایی از آن مورد مصرف بعضی از واحدهای تولیدی مانند کارخانجات سوسیس و کالباس، سازندگان شیرینی، کلوچه، بستنی، صنایع غذایی و... می‌شود.
وی تصریح کرده است: مصرف شیر خشک جهت تولید فرآورده‌های لبنی صرفه اقتصادی نداشته و در صورت لزوم مستندات آن نیز ارائه خواهد شد. یک کیلو شیر خشک به قیمت 8400 تا 9000 تومان عرضه می‌شود که با اضافه شدن خامه، شیر حاصل کیلوئی یک هزار  تا 1100 تومان تمام خواهد شد که با توجه به قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار به ارزش هر کیلو شیر ممتاز 630 تومان مقرون به صرفه جهت تولید فرآورده‌های لبنی نیست.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com