آماده باش برای تحویل نهاده های دام و طیور

آماده باش برای تحویل نهاده های دام و طیور
وزیر صنعت، معدن و تجارت از تصمیم دولت برای تامین کامل موجودی تا تعدیل کامل نهاده های دام و طیور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری موج، مهدی غضنفری، در پاسخ به این سوال که قرار بود همایش دو روزه روسای سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در تهران برگزار شود، علت لغو آن چیست؟ گفت: از روسای سازمان ها خواستیم تا ابتدا به موضوع تامین نهاده ها بپردازند.
وی اظهار داشت: همواره کاهش موجودی ها در بازار موجب گرسنگی در نظام توزیع می شود و به طور طبیعی ممکن است موجب احتکار و بالارفتن قیمت ها شود و از سازمان های مسئول خواستیم پیوسته تامین کافی داشته باشند، نظام توزیع را گرسنه باقی نگذارند تا پس از افزایش قیمت ها سیستم تنظیم بازار زیر سوال نرود، همین موضوع درباره نهاده های دامی نیز صادق است.
وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: تلاش خواهیم کرد تا کاهش قیمت کنجاله در محدوده 800 تومان و ذرت و جو 400 تومان، تامین این نهاده ها ادامه یابد.
وی تصریح کرد: هر چند در برخی استان ها این امر محقق شده اما نهاده ها در تعدادی از استان ها به اندازه کافی نبود بنابراین از آنها خواسته شد تا روزهای پنج شنبه و جعمه گذشته در محل کار خود حاضر بوده و تا تامین کامل نهاده ها محل کار خود را ترک نکنند به همین دلیل این همایش دو روزه که به منظور اعلام برنامه های سال تولید ملی به 31 استان طراحی شده بود چند روز به تاخیر افتاد.
غضنفری در پاسخ به این پرسش که چه میزان نهاده های دامی حمل شده است، بیان کرد: با تشکر از رییس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای وزارت راه و شهرسازی و تمام کامیون داران و نیز مسئولان امور بندری در بندر امام خمینی(ره) و استاندار خوزستان براساس گزارشی که به من داده شد از شنبه 30اردیبهشت ماه تا روز گذشته(پنجم خردادماه) در مجموع چهار هزار دستگاه کامیون کنجاله را از بندر امام خمینی به استان ها حمل کردند.
اینکه آیا این ارقام می تواند بیشتر شود، سوال دیگری بود که از وزیر صنعت، معدن و تجارت شد، وی در این باره گفت: البته به طول همزمان پنج هزار دستگاه کامیون نیز گندم وارداتی را به سیلوها حمل می کردند و طبیعتا اگر مانند یکی دو سال قبل نیازی به واردات گندم نبود، تمام 9 هزار دستگاه کامیون در خدمت انتقال نهاده ها قرار می گرفت.
وی این موضوع را نیز تاکید کرد که تصمیم گرفته شد تا اطلاع ثانوی نسبت به تسهیم کامیون ها بین دو محصول سویا و گندم، به صورت 70 درصد حمل سویا و 30 درصد گندم باشد.
 
نظرات شما
  •  

    مرغدار از شمالغرب گفت : ۹۱/۰۳/۰۷

    آقای غضنفری عزیز سه ماه است روسای سازمانها ی صنعت و معدن و تجارت استانها خواب بودند شما با آماده باش دادن تازه می خواهی بیدارشون کنی خیلی زحمت می کشی چون کاری از دستشون ساخته نیست سویای 1600 تومانی پیدا نمی شه ماه مبارک رمضان هم که داره میاد برخورد با قوه قهریه و تنظیم بازار و وارد کردن مرغ منجمد در سال تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی تولید کننده را بیچاره می کنید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com