آغاز طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی

آغاز طرح نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در استان مرکزی

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: طرح نظارت نوروزی از15اسفندماه آغاز و به مدت یک ماه اجرا می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر سعید حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با آغاز سال جدید، میزان تقاضای مردم نسبت به تهیه مواد پروتئینی نیز افزایش چشم‌گیری دارد؛ از این رو سازمان دامپزشکی به منظور مراقبت و پیشگیری از بروز بیماری‌های عفونی و انگلی با منشاء دامی، نظارت ویژه‌ای روی این اقلام دارد.
وی با اشاره به این که بهداشت فراورده‌های دامی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم کاری این سازمان است، تصریح کرد: این امر نه تنها در بهتر نگه‌داری کردن فراورده‌های دامی موثر است، بلکه باعث کاهش آلودگی‌های ناشی از غیربهداشتی بودن فراورده‌های دامی خواهد شد که باید به این مهم توجه خاص و اساسی صورت گیرد.
حسینی با بیان اینکه این طرح در سراسر استان همزمان با کشور آغاز می‌شود، گفت:300 مرکز تولید، استهصال، نگهداری و عرضه فراورده‌های دامی مورد بازرسی و نظارت قرار می‌گیرند.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی در پایان با بیان این که30 کارشناس ویژه از طرف این سازمان به منظور اجرای هرچه بهتر طرح ویژه نوروزی همکاری می‌کنند، گفت: کنترل حمل و نقل و صدور گواهی حمل جهت محموله‌های ماهی قرمز پس از بازدید و حصول اطمینان از سلامت آنها از جمله اقداماتی است که این سازمان در روزهای پایانی سال جاری انجام می‌دهد.
 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com