آغاز صادرات گوشت مرغ از تایلند به ژاپن

آغاز صادرات گوشت مرغ از تایلند به ژاپن
تایلند – به دنبال رفع ممنوعیت صادرات گوشت مرغ تایلندی به ژاپن ، دولت ژاپن قصد دارد 5 هزار تن گوشت مرغ خام از تایلند وارد کند .
به گزارش Bangkok Post به دنبال عدم گزارش انفولانزای طیور در تایلند ، این کشور خواستار از سر گرفتن واردات فراورده های مرغداری تایلند شد . معاون کمپانی CP Merchandising Co. اظهار داشت حجم صادرات تا پایان سال به 80 تا 100 هزار تن خواهد رسید و تا چند سال آتی به 200 هزار تن ، یعنی به همان رقم از معاملات ژاپن و تایلند در سال 2004 و پیش از شیوع انفولانزای طیور خواهد رسید . طی این مدت ژاپن از برزیل اقدام به واردات گوشت مرغ می کرد و در سال گذشته 350 هزار تن واردات داشته است . با توجه به اینکه مدت زمان حمل و نقل از تایلند تنها 7 تا 10 روز به طول می انجامد و در مقایسه ، این مدت برای واردات از برزیل 2 ماه است واردات از تایلند برای ژاپن مفیدتر است .
ماه گذشته دولت ژاپن استاندارد های غذایی تایلند را برای تولید گوشت مرغ خام تأیید کرد . اواخر ماه جاری واردات آغاز خواهد شد .
در سال 2004 به دنبال شیوع انفولانزای طیور در تایلند ، اروپا و ژاپن که دو وارد کنندۀ اصلی گوشت مرغ تایلندی بودند تنها اقدام به واردات گوشت مرغ پخته و در حجم 200 هزار تن در سال می کردند .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com