آغاز خرید مرغ مازاد مرغداران به قیمت کیلویی 2500 تومان

آغاز خرید مرغ مازاد مرغداران به قیمت کیلویی 2500 تومان

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام گفت: با وجود تعادل در بازار مصرف و کاهش قیمت مرغ به زیر هزینه تمام شده، خرید مرغ مازاد از مرغداران به شکل منجمد کیلویی 2500 تومان شروع شده است.
صدرالله دولت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه با ذخیره سازی به موقع و ارسال ذخیره‌ها به بازار، قیمت مرغ در ماه مبارک رمضان در روند کاهشی مناسبی قرار داشت، گفت: با کاهش قیمت بازار کمتر از هزینه تمام شده از امروز در 2 استان شمالی مازندران و گلستان خرید مرغ مازاد از مرغداران به صورت کارتنی منجمد به نرخ کیلویی 2500 تومان آغاز شده است.
وی افزود: با آغاز خرید تضمینی مرغ، کم‌کم عرضه مرغ منجمد برای مصرف‌کننده در این استانها متوقف شده و با توجه به تعادل قیمت در بازار عرضه مرغ برای مصرف‌کننده کاهش می‌یابد.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام خاطرنشان کرد:‌ محصولات از اتحادیه‌ها، تعاونی‌ها و مرغداران خریداری می‌شود و هم در قالب وجه نقد و هم بخشی در قالب دان مرغ بهای آن پرداخت می‌شود.
وی در مورد میزان خرید و برنامه خرید مرغ مازاد گفت:‌ بستگی به وضعیت بازار و میزان عرضه مرغ در بازار دارد که این مرغ‌ها با رعایت استاندارد و بهداشتی و دامپزشکی خریداری می‌شود.
دولت افزود: میزان خرید مرغ مازاد بسته به شرایط آینده بازار دارد و همچنین تشکل‌های مرغداری باید نسبت به صادرات مرغ آزاد اقدام کنند تا با افزایش تولید دچار زیان نشوند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت 2500 تومان هزینه مرغداران را جبران می‌کند، گفت: این قیمت برای تولیدکننده قیمت کف محسوب می‌شود و مرغ‌های خریداری شد، باید مرغها استاندارد وزن گوشت 1200 تا 1800 گرم داشته باشند و بر روی مرغ‌های منجمد برچسب تاریخ تولید و زمان مصرف و استانداردهای کیفی شرکت پشتیبانی امور دام موجود باشد.

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com