آغاز اجرای طرح عرضه گوشت مرغ به صورت بسته بندی بهداشتی در استان تهران

آغاز اجرای طرح عرضه گوشت مرغ به صورت بسته بندی بهداشتی در استان تهران
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اعلام این مطلب گفت: با توجه به فسادپذیری گوشت مرغ در اثر عوامل شیمیایی، میکروبی، حمل و نقل و آلاینده های محیطی اجرای طرح عرضه گوشت مرغ به صورت بسته بندی بطور آزمایشی از مرداد ماه سال جاری در غرفه های سازمان میادین و سایر شبکه های توزیع آغاز و به تدریج تا پایان سال جاری به طول کامل با هدایت و نظارت اداره کل دامپزشکی استان در سطح کل استان تهران عملیاتی می شود.
سیدمحمد موسوی ایجاد امکان شناسنامه دار کردن و رهگیری محصول عرضه شده، تقویت کنترل و نظارت بر مراکز فرآوری، حمل و نقل و توزیع گوشت مرغ، حفظ کیفیت، بهداشت و ماندگاری محصول، امکان پیگیری شکایات مصرف کنندگان، جلوگیری از آلودگی ثانویه و مسمومیتهای غذایی را از جمله مزایای مهم این طرح برشمرد.
وی از رسانه ها خواست تا در اطلاع رسانی و تقویت فرهنگ سازی مصرف مرغ بسته بندی شده بخش کشاورزی را کمک کنند.
موسوی در ادامه از مصرف کنندگان خواست از خرید فرآورده های خام دامی خارج از شبکه های توزیع تحت نظارت، خودداری کنند و در صورت هرگونه تخلف، موضوع را از طریق اداره کل دامپزشکی استان و شبکه های تابعه شهرستان و واحدهای بازرسی مدیریتهای جهاد کشاورزی شهرستانها منعکس کنند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی همکاری همه جانبه سازمان میادین میوه و تره بار، اصناف، کشتارگاهها، مراکز عرضه، ادارات بازرگانی و واحدهای تابعه بهداشت و درمان و مردم شریف استان با اداره کل دامپزشکی استان را در میزان توفیق در اجرای به موقع و دقیق طرح، بسیار موثر دانست.
وی متوسط میزان مصرف گوشت مرغ تهران را یکهزار تن در روز اعلام کرد و افزود: از این میزان حدود 350 تن در استان تهران تولید و مابقی از استانهای همجوار تامین می شود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com