آزاد شدن واردات شیر خشک یک فاجعه برای کشور است

آزاد شدن واردات شیر خشک یک فاجعه برای کشور است
فرشید صراف با اظهار تعجب از آزاد شدن واردات شیر خشک به کشور در سال "تولیدملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی"، افزود: هیچ حرفی برای گفتن وجود ندارد و برخلاف گفته مقام معظم رهبری باید صنعت گاوداری و تولید جمع‌آوری شود.
وی با اشاره به اینکه حمایت خود را قبل از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، از این قانون کردیم، عنوان کرد: نحوه اجرا بسیار مهمتر از خود قانون است چرا اگر تمام این قانون به طور کامل اجرا می‌شد، با چنین مشکلاتی رو به رو نمی‌شدیم.
وی ادامه داد: وقتی قانون هدفمندی یارانه‌ها سلیقه‌ای اجرا شد، متحمل ضررهای بسیاری شدیم و این موضوع باعث شده است که از اجرای فاز دوم این قانون هراس داشته باشیم.
رییس اتحادیه گاوداران خراسان رضوی تاکید کرد: این یارانه باید جایی برود که قیمت تمام شده کاهش یابد نه اینکه این قیمت افزایش یابد.
او با تاکید بر اینکه نگران مصرف‌کننده هستیم، ادامه داد:‌ اگر هدفمندی یارانه‌ها به صورت کنونی اجرا شود، شاهد سقوط آزاد تولید در سال "تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی" خواهیم بود.
صراف با اشاره به اینکه کمبودی در تولید شیر نداریم، اظهار داشت: تمام تلاش کارخانه‌دار برای اقتصادی کار کردن و یا ایجاد افزایش ارزش افزوده محصول است و اینکه برخی می‌گویند شیر کم است و کمبود وجود دارد، کاملا اشتباه است.
وی افزایش قیمت نهاده‌های دامی را علت اصلی افزایش قیمت تمام شده شیر خام دانست و افزود: تحریم‌ها نیز جایگاه خود را در این افزایش قیمت داشته‌اند و حتی عدم مدیریت صحیح در ورود علوفه به کشور نیز در این موضوع تاثیرگذار بوده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته در واردات علوفه دچار مشکل شدیم، تصریح کرد: 70 تا 80 درصد قیمت تمام شده یک کیلوگرم شیر به قیمت نهاده‌های دام بستگی دارد.
وی قیمت جو را با وجود توزیع جو دولتی در ابتدای سال جاری 310 تومان ذکر و تصریح کرد: علاوه بر این، هزینه حمل از بندر امام به خراسان رضوی نیز مزید بر علت است.
صراف با اشاره به اینکه افزایش قیمت گوشت قرمز منجر به کاهش قیمت شیر شد، خاطرنشان کرد: با آزادسازی واردات گوشت قرمز باز هم شاهد افزایش قیمت شیر خواهیم بود.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com