آزاد شدن واردات دام زنده از پاکستان

آزاد شدن واردات دام زنده از پاکستان
دکتر محسن دستور اظهار کرد: مرزهای سیستان و بلوچستان برای واردات دام زنده بازگشایی شده است و اکنون دام زنده از کشور پاکستان وارد ایران می‌شود. 
وی اعلام کرد: تاکنون بیماری تب برفکی و آنفلوآنزای پرندگان در دامداری‌ها و مرغداری‌های کشور گزارش نشده است و کانون‌های پرورشی حالت عادی دارند. 
دستور گفت: مباحث مربوط به اشتغال‌زایی، امنیت سرمایه‌گذاری در حوزه دام، فعالیت‌های مربوط به حوزه دام در مجموعه بخش کشاورزی، فعالیت‌های دامپزشکی در مسایل مربوط به بهداشت عمومی در دستور کار مدیران دامپزشکی استانهاست. 
رئیس سازمان دامپزشکی یکی از چالش‌های دامپزشکی را قاچاق دام ذکر و تصریح کرد: کرمان از جمله استانهای درگیر با این مساله است اما خوشبختانه مسوولان استانی در مقابله با این چالش خوب فعالیت کردند. 
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از اجرای طرح ساماندهی اشخاص حقیقی و حقوقی شاغل به امر خرید و فروش دام، خوراک دام و فرآورده‌های دامی خبر داد و گفت: تعیین آزمایشگاه‌های مرجع برای هر گروه از باقیمانده‌ها، تدوین روش‌های آزمایشگاهی استاندارد در تمامی آزمایشگاه‌ها، تجهیز شبکه آزمایشگاه‌های دامپزشکی و برقراری سیستم یکپارچه ردیابی دام، خوراک دام و فرآورده‌های دامی از جمله برنامه‌های این سازمان است. 
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com