آران و بیدگل 4 هزار تن مازاد تولید گوشت مرغ دارد

آران و بیدگل 4 هزار تن مازاد تولید گوشت مرغ دارد
ابوالفضل حاجی باقری با اشاره به سرانه مصرف 16 تا 21 کیلویی گوشت مرغ در کشور اظهار داشت: مصرف این گوشت در شهرستان آران و بیدگل یک هزار و 450 تن بوده که در برابر ظرفیت اسمی تولید سالانه پنج هزار و 500 تن مازاد بیش از چهار هزار تن را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه مازاد تولید گوشت مرغ که حدود سه برابر مصرف شهروندان آران و بیدگلی است به استان‌های دیگر نیز فرستاده می‌شود، اضافه کرد: استان‌های قم و تهران به عنوان عمده بازار گوشت مرغ آران و بیدگل محل عرضه برجسته این محصول، این شهرستان است.
حاجی‌باقری خاطرنشان کرد: تولید گوشت مرغ در شش ماه نخست امسال هزار و 900 تن بوده که نسبت به سال‌های گذشته 30 درصد کاهش داشته است.
وی تصریح کرد: تولید گوشت مرغ به دلیل مشکلات بازار و کاهش قیمت گوشت نسبت به افزایش بهای دانه در شش ماه نخست امسال با کاهش روبرو بوده است.
مسئول امور دام و آبزیان اداره جهاد کشاورزی شهرستان آران و بیدگل بیان داشت: با وجود کاهش تولید گوشت مرغ در سال جاری اما به دلیل اینکه آران و بیدگل پیش از این سه برابر تولید این محصول را در دستور کار داشته و سالانه به یک هزار و 400 تن از این محصول برای مصرف شهروندان نیاز دارد بنابراین در این زمینه با مشکل مواجه نیست.
وی یادآور شد: تولید گوشت مرغ در آران و بیدگل تنها نسبت به تولید اسمی این محصول سیر نزولی داشته است.
شهرستان آران و بیدگل دارای 56 مرغداری با ظرفیت اسمی پنج هزار و 500 تن گوشت مرغ و ظرفیت پروانه 950 هزار قطعه مرغ است.
آران و بیدگل در شمالی‌ترین نقطه استان اصفهان واقع بوده و حدود یکصد هزار نفر جمعیت دارد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com