آذرشهر قابلیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در صنعت دام دارد‌

آذرشهر قابلیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در صنعت دام دارد‌

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: شهرستان آذرشهر قابلیت‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در امر صنعت دام دارد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی آذربایجان شرقی، بهراد زندیه در جلسه بررسی مشکلات دامپزشکی شهرستان در دیدار با فرماندار آن، وضعیت جغرافیایی و نزدیکی به مرکز استان، قرار گرفتن بزرگ‌ترین شهرک صنعتی شمال غرب کشور در این شهرستان همچنین ظرفیت‌‌های بالای دامپروری این شهرستان را بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری در امر صنعت دام دانست.
وی افزود: دامپزشکی به عنوان حافظ دومین صنعت کشور (صنعت دام و طیور) تمام تلاش خود را برای حفظ سرمایه‌های سرمایه‌گذاران همانند گذشته به کار خواهد بست.
زندیه خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های دامپزشکی در بالا بردن سطح سلامت جامعه، حذف کشتارگاه‌های سنتی استان و ساماندهی آنها در قالب کشتارگاه‌های صنعتی منطقه‌ای است که دو مورد از این کشتارگاه‌های شش‌گانه در شهرستان‌های تبریز و بناب افتتاح شده است.
تقی خلفاپور، فرماندار شهرستان آذرشهر نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های کارکنان دامپزشکی این شهرستان که با زیرپوشش قرار دادن واکسیناسیون تب مالت در دام‌های شهرستان موجب کاهش ابتلا انسانی به این بیماری مشترک شده است، خواستار تمهیداتی از طرف دامپزشکی برای تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی این شهرستان شد.
وی همچنین از احداث شهرک دامپروری در این شهرستان در آینده نزدیک خبر داد و از مدیر‌کل دامپزشکی خواست برای استاندارد کردن و به‌روز شدن این شهرک کارشناسان این اداره کل، نظرات تخصصی خود را در این مورد ارائه کنند تا این شهرک به صورت استاندارد و به‌روز احداث شود.
گزارش دیگری نیز از این روابط عمومی حاکی است، بهراد زندیه مدیر‌کل دامپزشکی آذربایجان شرقی همچنین در جمع همکاران بخش دولتی و خصوصی شهرستان آذرشهر، دامپزشکی را یک رشته پرزحمت و در ارتباط مستقیم با بهداشت سلامت جامعه دانست و افزود: تلاش ما بر این است تا شرایط را به ایده‌آل نزدیک ساخته و در راستای ارتقای جایگاه این حرفه مقدس بکوشیم که مسلماً نیازمند تلاش جمعی همکاران است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: خدمات همکاران دامپزشکی امری خداپسندانه است چرا که هم کار کردن با دام بسیار سخت و مشقت‌بار است و هم اینکه با درمان یک دام امرار معاش یک خانواده روستایی تضمین شده و با پیشگیری از بیماری‌های مشترک، سلامت جامعه ارتقا می‌یابد.
زندیه گفت: دامپزشکی حافظ دومین صنعت کشور پس از صنعت نفت است که تلاش تمام همکاران چه در بخش خصوصی و چه بخش دولتی در حفظ این سرمایه ستودنی است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com