آذربایجان شرقی به تنهایی توانایی تنظیم بازار کشور را دارد

آذربایجان شرقی به تنهایی توانایی تنظیم بازار کشور را دارد

در چند سال اخیر اقدامات مؤثری در بخش کشاورزی آذربایجان شرقی صورت پذیرفته است و پتانسیل های بالای موجود در این استان نشان می دهد که آذربایجان شرقی به تنهایی می تواند تنظیم بازار کشور را بر عهده گیرد.
به گزارش موج به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مهندس علیرضا سائلی مشاور وزیر و مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت جهادکشاورزی در نشست با مدیران ارشد سازمان جهادکشاورزی استان با بیان این که واحدهای زیر نظر جهادکشاورزی همچون اداره کل دامپرشکی، سازمان تعاون روستایی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل امورعشایر، مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی و بخش های مختلف، بایستی هماهنگی و وحدت خود را حفظ نمایند گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نماینده تام الاختیار وزیر جهادکشاورزی در استان می باشد. وی با اشاره به اینکه در بازدید از بخش های مختلف کشاورزی استان شاهد جهش های بلندی در تولید محصول کمی و کیفی بوده است، افزود: در گفتگو با مدیران مختلف استانداری و نیز در مقایسه با سایر استان های کشور به اقدامات مؤثری که در استان در بخش کشاورزی انجام پذیرفته شده شاهد بودم.
مهندس سائلی با اشاره به اینکه اعطای مجوز واردات از این به بعد به وزارت جهادکشاورزی واگذار گردیده است افزود: در گفتگوهایی که با مدیران مختلف استان داشتیم به این سئوالات رسیدیم که چرا برغم دارا بودن بهترین محصول سیر دنیا در کشور بایستی وارد کننده سیر از کشور چین باشیم ؟ وقتی تولید پرتغال در کشور بالاتر از مصرف آن می باشد چرا باید پرتغال مصری وارد نماییم ؟
وی با اشاره به اینکه ممانعت از واردات بیش از 60 قلم کالای کشاورزی از طرف وزیر جهادکشاورزی از سوی مراجع تقلید عظام مورد تشویق قرار گرفته است افزود: مواضع اخیر حضرت آیت ا... مکارم شیرازی نیز در راستای توجه و حمایت از تولید کشاورزان داخلی صورت پذیرفته بود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت جهادکشاورزی با تقدیر از تلاش ها و پیگیری های دلسوزانه استاندار آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم با حمایت های مؤثری که از سوی آقای دکتر علیرضا بیگی صورت می گیرد شاهد رشد و شکوفایی هر چه بهتر بخش کشاورزی استان باشیم. دکتر مسعود محمدیان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز با اشاره به برنامه ریزی های صورت پذیرفته جهت جذب سرمایه گذاران و نخبگان علمی بخش کشاورزی گفت: امیدوارم با ورود بخش خصوصی به عرصه تولیدوفرآوری محصولات کشاورزی بزودی شاهد رشدجهشی درتولید وخودکفائی کامل محصولات کشاورزی باشیم.
دکتر محمدیان با اشاره به شکست رکورد خرید و تولید گندم در سال زراعی جاری در استان گفت: امسال به حول و قوه الهی و به برکت بارش های خوب و آموزش های مروّجان کشاورزی، برغم زنگ زرد گندم توانستیم موفقیت بزرگی در تولید گندم داشته و مقام خود را در سطح کشور دو پله ارتقاء بخشیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت پذیرفته جهت افزایش تولید شیر و گوشت سفید و قرمز و خودکفایی در این بخش، خواستار ابلاغ به موقع اعتبارات و تقسیم عادلانه سهم آذربایجان شرقی با توجه به پتانسیل های بالای آن گردید.

 
کلمات کلیدی آذربایجان شرقی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com