آتش کبریت عدم درایت

آتش کبریت عدم درایت
 ITPNews :  علی حسینی - گاهی صدایی می شنوی از صدای دل، چون به ذات صدا اعتقاد داری، به دلت می شینه.کاری هم نداری چی میشنوی اما می دونی زمزمه ساده و پر احساسی است مثل خرد شدن برگ به زیر پا، درست وسط خزان و پاییز.
صدای آقای زمانی - رئیس اتحادبه مرغداران خوزستان - صدای یک مشت برگ خشک شده بود که وقتی حرف می زد، تمام احساس اعضا رو که در این اوضاع صنعت در حال خرد شدن و یا سقوط از تنه درخت تولید بودن رو می داد.
صدایی که به دل میشینه، صدایی که صدای یک تنه و یک درخت نیست، صدای جنگل آرام تولید هست که در خطر آتش کبریت عدم درایت و قدرت در تصمیم گیری های مهم در زمانهای بحران است.
آقای زمانی در بخشی از سخنان خود می گوید : ای متولیان صنعت مرغداری شما را به خدا بداد این صنعت برسید وقتی حدود دو سال است فریاد گرانی قیمت جوجه یکروزه برای مرغداران شنیده نمی شود و مانند خار در گلو باقی مانده و آزار می دهد.
وقتی در زمانی کوتاه تر از 24 ساعت 1300 ریال قیمت نهادهای مورد نیاز از طرف بخش خصوصی اضافه می گردد. و فریاد رسی نیست.
وقتی بخش خصوصی ظرف 24 ساعت با بالا بردن بی منطق قیمت نهاده های دان مورد نیاز تمام معادلات را بر هم می زند و فریاد رسی هم نیست
وقتی بخش دولتی هم فروش نهادهای خود را متوقف و در پیروی از بخش خصوصی قیمت های را افزایش می دهند
وی در ادامه سخنان خود می افزاید: آیا این موارد ظلم در حق تولیدکننده نیست؟
چرا وقت زمان ترافیک مرغ ، هیچ منبعی نیست تا مرغ تولید کننده ما را ببرد و این در حالیست که کشتی های مرغ منجمد برزیلی در بنادر ایران پهلو گرفته اند.
وقتی بعد از انتقال مسئولیت خرید مرغ از شرکت پشتیبانی امور دام وزارت جهاد کشاورزی به وزارت بازرگانی حتی یک کیلو مرغ خرید تضمینی از مرغداران خوزستان نداشته، چرا مسئولین تشکل خودمان یعنی اتحادیه سراسری کشور صدایش بالا نمی آید.
صدای شکستن مرغداران کمی دیر به گوش مسئولین می رسد، امروز این اتحادیه رو به سقوط می رود، روز دیگر استانی دیگر، خیالمان به واردات خوش نباشد، نیازمند شدن خرخره ما را به دست دشمن می سپارد که هر زمانی که خواست آن را بفشارد. تولید کننده ایرانی غیرت ایرانی دارد و در زمان های حساس بین المللی، بودنش همچون ناجی درکنار پرچم سه رنگ ایران می درخشد. مبادا تصمیم اشتباهی را که بهانه اندکی سود گرفته میشود، خانه تولید کننده را برای همیشه ویران کند.
 
نظرات شما
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۳/۲۹

    مگر نشنیدید دولت اعلام کرد 1800000 شغل ایجاد کرده ولی نگفت کجا همان مرغدار برزیلی و ترک و........ بوده!!!

    پاسخ...
  •  

    رحيم -مرغدار گوشتي گفت : ۹۰/۰۳/۲۹

    با سلام
    چرا جهاد كشاورزي و دامپزشكي به داد توليد كنندگان مرغ گوشتي نمي رسد و اين قشر در حال ورشكستگي ر انجات نمي دهد؟ جرا فقط اين قشر توليد كننده هيچ حمايت كننده اي ندارد. به خاطر پرداخت قسط وام مجبوريم جوجه ريزي كنيم. اما جوجه با قيمت گران، دان با قيمت گران، دارو با قيمت گران، وارد شدن كليه بيماريها از مناطق و شهرهاي ديگر به شهرهاي ديگر به دليل فروش مرغ زنده در شهرستانها، به جيب زدن سود توليد كنندگان توسط دلالان فروش مرغ زنده
    تورو خدا به داد ما برسيد...

    پاسخ...
  •  

    یک مرغدار گفت : ۹۰/۰۳/۲۹

    با سلام
    با تشکر از برادر علی حسینی
    اینجانب به عنوان یک مرغدار از مسئولین هیچ توقع حمایت ندارم پیشنهاد من این است همانطور که زمان کاهش قیمت مرغ مسئولین با عنوان اینکه قیمت تابع عرضه و تقاضاست از مسئولیت خود شانه خالی می کنند زمانی هم که قیمت بالا میرود کاری به کار ما نداشته باشند نه ذرت ونه سویای ارزان هم نمی خواهیم فقط زمان افزایش قیمت چوب حراج تنظیم بازار را از سر ما بردارند هیچ حمایت دیگر نمی خواهیم

    پاسخ...
  •  

    مرغداری از شمال غرب گفت : ۹۰/۰۳/۲۹

    خدا رفتگانت را بیامرزد حرف دلمان زدی

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۰/۰۳/۳۰

    از آقاي علي حسيني به خاطر مطالب شفافشان كمال تشكر را دارم . اميدوارم مسئولين بيدار شوند.

    پاسخ...
  •  

    براهیم مستجابی گفت : ۹۰/۰۳/۳۰

    اتش کبریت....ودرد دل رئس اتحادیه مرغداران خوزستان ونمونه های زیادی از این درد دل ها که در لابلای نشریات مختلف دیده وشنیده میشوند وتقریبا به نتیجه خوبی هم نرسیدهاندهمه وهمه اینها یک چیزی را معلوم میکنند که یک جای کار نقص اساسی دارد لازم است بجای این همه صرف انرزی ووقت وو.... یک بار مشکلات مرغداری را بدرستی بررسی کنیم ریشه مشکلات را پیدا کنیم شاید مشکل ازخود مرغداران وتشکل هاست شاید از بیرون کسی مقصر نیست شاید روال کار خود مرغداران وتشکل ها در دراز مدت عامل این مشکلات بوده است من هکثر مشکلات بررگ را در اثر اشتباهات غیرعمدی دست اندرکاران مجموعه داخل مجموعه مرغداری میبینم من خیلی خلاصه و گذرا اشاره کردم جملات وکلمات سوزناک ...اتش کبریت....مرا وادار به نوشتن این جملات کرد این مقوله درازیست شرح وتفصیل زیادی را بدنبال دارد

    پاسخ...
  •  

    مرغدار خسته گفت : ۹۰/۰۳/۳۰

    ای بابا ما که مرغداریمونو به یه وارد کننده لاستیک ماشین اجاره دادیم.چون دیگه حتی مرغداری با کاربری مرغداری نه اجاره میر نه فروش.منم خودم دنبال کارم.شما هم وقت خودتونو تلف نکنید.چون هونجور که قبلا گفتم تولید تو این مملکت توف سربالاس.خدا حافظ همه.خدا حافظ تلفات.خداحافظ برونشیت.خداحافظ استرس.خداحافظ مرغداران خسته.سلامت رانمی خواهند پاسخ گفت.سرها در گریبان است.کسی سر برنیارد کرد پاسخ گفتن دیدار یاران را.نگه جز پیش پا را نتواند دید.که ره تاریک و لغزان است.که سرما سخت سوزان است.اری اینجا زمستان است.تگرگی نیست.مرگی نیست.صدایی گر شنیدی.صحبت سرما و دندان است.چه می گویند که بیگه شد.سحر شد.بامداد امد.فریبت می دهند.در اسمان قنددیل سپهر به طابوت ستبر ظلمت نه توی مرگ اندود پنهان است.

    پاسخ...
  •  

    پارسینا گفت : ۹۰/۰۳/۳۰

    جانا سخن از زبان ما میگویی
    ضاهرا مسولین ما نمیخوان باور کنن که تولید کننده محرومترین و مظلوم ترین ها هستن
    همیشه وعده وعید میدن
    نمیخوان از خواب بیدار شن
    هزار وعده یاران یکی وفا نکرد...

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com