آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی ابلاغ شد

آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی ابلاغ شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی از ابلاغ آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی در آذر ماه جاری خبر داد.
به گزارش حیات به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، مجتبی نوروزی گفت: آئین نامه اجرایی نظارت بهداشتی دامپزشکی در 15 آذر ماه جاری مورد تائید ریاست جمهوری قرار گرفته و بر اساس آن، سازمان دامپزشکی کشور موظف است ظرف مدت 6 ماه بعد از ابلاغ این آئین نامه، نسبت به تهیه ضوابط و دستورالعمل های مربوط اقدام کند.
رییس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: بر اساس تبصره 4 این آئین نامه واحدهای تولیدی فرآورده های دامی باید علاوه بر اخذ پروانه بهداشتی در مرحله بهره برداری، برای هر نوع فرآورده نیز پروانه بهداشتی را برابر دستورالعمل و ضوابط از سازمان اخذ نمایند.
وی عنوان کرد: کسانی که موفق به اخذ پروانه از سازمان نشده اند، موظف هستند ظرف مدت 6 ماه نسبت به اخذ پروانه بهداشتی بهره برداری با رعایت کلیه ضوابط و دستورالعملها اقدام کنند، در غیر این صورت ماموران نیروی انتظامی با تقاضای سازمان از ادامه فعالیت واحدهای فاقد پروانه جلوگیری خواهد کرد.
نوروزی با اشاره به تصویب 20 ماده قانونی در این آئین نامه بهداشتی خاطر نشان کرد: مسوول فنی بهداشتی هر واحد، کنترل کلیه امور بهداشتی مربوط به واحدها را از سوی سازمان برعهده دارد، ضمن اینکه باید هر گونه تخلف در واحد تحت نظر را که موجب تهدید خطر بهداشت عمومی می شود را گزارش نمایند.
وی اظهارداشت: سازمان دامپزشکی موظف است به منظور اعمال وظایف نظارتی خود بر کلیه محل ها و اماکن، دستورالعمل های مربوط به امور بهداشتی را تهیه و به مسئولان مذکور ابلاغ کنند.

 
کلمات کلیدی نظارت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com