«مرغ» پر پرواز درآورد!

«مرغ» پر پرواز درآورد!
وزیر جهاد کشاورزی می گوید مرغ در میادین میوه و تره‌بار کیلویی ۶۹۸۰ تومان است و به وفور وجود دارد. شرکت پشتیبانی امور دام هم آماده است مرغ منجمد کیلویی ۵۵۰۰ تومان به همه تعاونی‌ها تحویل دهد که در میادین میوه و تره‌بار به قیمت ۵۹۰۰ تومان عرضه می‌شود
«سلام؛ برنامه نخریدن مرغ از 2 اسفند به مدت 10 روز آغاز شده. خواهشا اگر طالب پائین و پائین آمدن قیمت مرغ هستید، به مدت 10 روز به هیچ عنوان مرغ نخرید. در آخرین قیمت اعلام شده قیمت مرغ کیلویی 8 هزار تومان است که تا نوروز به 10 هزار تومان می رسد. پس این خود ما هستیم که می توانیم با نخریدن اعتراض خود را به گرانی قیمت مرغ اعلام کنیم.لطفا اطلاع رسانی کنید.»
این پیام چند روزی است  در گوشی های مردم دست به دست می شود تا شاید پر پرواز مرغ چیده شود. سودای پرواز مرغ چند سالی هست که ادامه دارد و منوی قیمت مرغ یک روز به بهانه نهاده دامی، یک روز گران شدن جوجه یک روزه و ... هر روز گران تر از دیروز می شود.
امروز هم وزیر جهاد کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی گفته قیمت بیشتر از ۷۰۰۰ تومان برای مرغ منصفانه نیست.
حجتی می گوید مرغ در «میادین میوه و تره‌بار» کیلویی 6980 تومان است و به وفور وجود دارد. شرکت پشتیبانی امور دام هم آماده است مرغ منجمد کیلویی 5500 تومان به همه تعاونی‌ها تحویل دهد که در میادین میوه و تره‌بار به قیمت 5900 تومان عرضه می‌شود.
اما صحبت‌های وزیر جهاد کشاورزی درباره توزیع مرغ ارزان در میادین میوه در حالی بیان می‌شود که بسیاری از مردم دسترسی آسان به چنین جایگاه‌های عرضه‌ای به ویژه در شهرستان‌ها ندارند و مرغ را از مغازه‌ها کیلویی 7800 تا 8000 تومان خریداری می‌کنند و کار تا جایی پیش رفته که مردم در پیامک ها دعوت به نخریدن مرغ کرده اند.
مرغ ایرانی آن قدر زرنگ شده که از دست همه در می رود تا پرش را نچینند و همچنان به پروازش ادامه دهد. مرغ زمانی گران شد  که پر نژاد ایرانی آن را در مجتمع مرغ بابلکنار چیدند تا نژادهای انگلیسی و خارجی آن جای نژاد آرین را بگیرند. نژادی که روزگاری نه چندان دور در تولید جوجه اش خودکفا بودیم. جوجه ای که هزینه تولیدش کمتر بود و در نتیجه مرغش ارزانتر به دست مردم می رسید.
حالا نژادهای خارجی را با هر قیمتی که بخواهند به ما می فروشند؛ نهاده های دامی هم همین طور. کاش وزارت جهاد کشاورزی یک بار حجت را بر تولید مرغ تمام کند و پر مرغ های خارجی را بچیند تا دیگر هیچ مرغی پر پرواز در نیاورد! همان طور که توانست در سال های نه چندان دور، حجت را بر گندم تمام کند.

 
نظرات شما
  •  

    حسن گفت : ۹۳/۱۲/۰۶

    اين چه مطلبي بود آخه؟! نژاد آرين ارزانتر از راس و كاپ در مياد؟! اينم از اون حرفها بود! ازنظر ضريب تبديل و مريضي و دارو و دوا و رشد نژاد آرين به پاي راس و كاپ نميرسه لطفا منطقي صحبت كنيد! درسته كه مرغ چند روزه قيمتش داره واقعي ميشه ولي همين الان هم مقايسه كنيد با گوشت قرمز و ماهي اونوقت ميبينيد كه مرغ هنوزم گران نيست البته قيمت منطثي براي مرغ همان هفت هزار تومان است منتها آقايون وقتي مرغ چهار هزارو پانصدتومن بود و مرغداران ضرر ميدادند كجا بودند؟؟؟؟؟؟

    پاسخ...
  •  

    شهاب گفت : ۹۳/۱۲/۰۶

    قابل توجه همه مسعولین جهاد و پشتیبانی و مردم عزیز،یک سال تمام است که مرغداران هر دوره حداقل 20میلیون ضرر کردند،من مرغ رو دوره قبل 2900فروختم که 30م ضرر کردم.مسعولین اون موقع کجا بودند که حتی حاضر به جمع اوری مرغها نمیشدند .اون موقع هیچکی نمیگفت مرغ ارزان است مرغدار دارد ضرر میدهد.ولی الان مرغ که رفته بالا هزار تا صاحب پیدا کرده.متاسفم برای مسعولین

    پاسخ...
  •  

    فرزان گفت : ۹۳/۱۲/۰۶

    متاسفانه اين همه تبليغات و تحريم خريد مرغ 8000 تومانى براى چه در اين ميان هم مصرف كننده و هم توليد كننده متضرر ميشوند و مقصر اصلى دولت است زيرا تا چند ماه پيش همين مرغ را كمتر از كيلويى5000 فروخته شد كه تنها باعث ورشكستگى اكثر مرغدارن گرديد و امروز هم به دليل كمبود توليد قيمت بالاى 8100 تومن رسيده شايد تعداد كمى مرغدار هم سودى ببرند و دليل ان بى ثباتى تمام اقلام وابسته به مرغدارى است كه هر روز يك قيمت دارد و تا زمانى كه ثبات در كار نباشد تورم عادى است و امروز با قيمتهاى فعلى مرغ 7500 عادلانه است

    پاسخ...
  •  

    دكتر حسيني گفت : ۹۳/۱۲/۰۷

    براي نگارنده اين مطب با دانش و تفسير ضعيفش فقط ميتوانم بگويم، متأسفم برات!

    پاسخ...
  •  

    ش گفت : ۹۳/۱۲/۰۹

    مرغ پر پرواز داشت ولی به دلایلی پر پر وازشو قیچی کرده بودن الان پر در اووردو پر واز کرد

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com