FAO : دومین ماه متوالی در کاهش شاخص بهای خوراک

FAO : دومین ماه متوالی در کاهش شاخص بهای خوراک
پس از 10 ماه ، شاخص بهای FAO در خصوص خوراک در مقایسه با ماه پیش از آن 2 / 1 درصد و نسبت به همین ماه در سال گذشته 2 / 3 درصد کاهش داشته است . این افت به دنبال کاهش در بهای لبنیات ، غلات ، و گیاهان روغنی به وجود آمد . 
شاخص بهای FAO برای غلات نسبت به ماه پیش 2 / 1 درصد و در مقایسه با دورۀ مشابه در سال گذشته 13 درصد افت داشته است . این افت ، عمدتاً متأثر از قیمت ذرت بوده که به دنبال شرایط خوب کشت و پیش بینی عرضۀ خوب در سال 2014 – 15 به وجود آمد . اما به دنبال کشت تدریجی و آرام گندم در ایالات متحده و تنش های موجود در اوکراین، بهای گندم که در نیمۀ اول ماه می (اردیبهشت-خرداد) ثابت بود در نیمۀ دوم ماه با کاهش مواجه شد .
شاخص بهای FAO در خصوص گیاهان روغنی ، نسبت به ماه پیش از آن 8 / 1 درصد کاهش داشت . کاهش بهای روغن سویا به دنبال برآوردهای اولیه در تولید انبوه سویا در سال 2014 – 15 میلادی به وجود آمد . افت بهای روغن کلزا نیز به دنبال تسهیل در روند صادرات جهان و پیش بینی رکورددار بودن برداشت محصول کلزا در اتحادیۀ اروپا به وجود آمد.
شاخص بهای FAO در خصوص گوشت ، در این ماه نسبت به ماه پیش تقریبا ثابت بوده است . اما بهای گوشت گوسفندی به صورت فصلی افزایش داشته است . 
شاخص بهای FAO در خصوص فراورده های لبنی، با 5 درصد کاهش نسبت به ماه پیش ، برای دومین ماه متوالی با افت شدید مواجه بوده است . پس از یک دوره افزایش بهای استثنایی در سال 2013 و اوایل سال 2014 میلادی، بازار تولیدات لبنی دوباره تنظیم می شود.         

 
کلمات کلیدی شاخص قیمت fao
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com