95 قلم داروی دامی در سمنان تولید می‏شود

95 قلم داروی دامی در سمنان تولید می‏شود
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: 95 قلم داروی دامی هم‏اکنون در این استان تولید می‏شود.
رضا عامری در این زمینه اظهار کرد: حدود 95 قلم داروی دامی در استان سمنان تولید می‏شود که اشکال دارویی متفاوتی دارد.
وی افزود: پودر و بلوث یا قرص‏های بزرگ محلول و پماد و سم در استان سمنان تولید می‏شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: در حال حاضر در کارخانجات دارویی مرتبط با دامپزشکی در این استان، 450 نفر اشتغال‏زایی داریم.
عامری بیان کرد: در مجموع با توجه اشتغال‏زایی در بخش درمانگاه، داروخانه‏ها، آزمایشگاه‏ها و... در کل استان سمنان، 750 نفر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این بخش ایجاد شده است.
وی همچنین با بیان اینکه سال 2011 به عنوان سال دامپزشکی مطرح بوده، گفت: با توجه به اهمیتی که سازمان دامپزشکی دارد، امسال را سال دامپزشکی معرفی کرده‏اند و با شعارهای "دامپزشکی برای سلامت و غذا" و "دامپزشکی برای سیاره زمین" این مبحث پیگیری می‏شود.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان اظهار کرد: یکی از مقوله‏های مهم و مطرح در دامپزشکی، بحث دامپزشکی و امنیت غذایی است و در این بخش می‏توان اشاره کرد که یکی از معضلات و مشکلات جامعه امروزی ما شاید مواد غذایی و باقی‌مانده‏های دارویی بوده که در مواد غذایی موجود است.
عامری این باقی‌مانده‏ها را از جمله آنتی‏بیوتیک‏ها، سموم یا فلزات سنگین عنوان کرد که طبیعتاً مصرف آنها در مدت زیاد و حتی با دز پایین علاوه بر اینکه این باعث می‏شود در واقع یک مقاومت آنتی‏بیوتیکی در بدن انسان اتفاق بیفتد، زمینه را برای ایجاد ابتلا به سرطان‏ها و بیماری‏های لاعلاج در جامعه فراهم می‏کند.
وی تصریح کرد: امسال یکی از روزهای هفته دامپزشکی را به نام "دامپزشکی و امنیت غذایی" معرفی کرده بودند و این نشان می‏دهد یکی از اهدافی که بسیار مهم بوده، تولید غذای کافی و سالم و استمرار این تولید است.
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: باید دسترسی همگان به غذای سالم و حلال فراهم شود و در همین راستا، بحث امنیت غذایی برای دامپزشکی مهم و ویژه است.
عامری بیان کرد: یکی از سیاست‏هایی که در سازمان دامپزشکی کشور دنبال می‏شود، پایش باقی‌مانده‏های دارویی است و در سال گذشته نمونه‏برداری‏های خوبی از مواد غذایی مورد مصرف انسان شامل گوشت سفید، گوشت قرمز و عسل انجام شد.
وی اضافه کرد: تلاش می‏کنیم تا مصرف مواد غذایی خام دارویی ارگانیک را توسعه دهیم و سعی داریم ‏تا با پرورش مرغ بدون آنتی‏بیوتیک، زمینه را برای تولید غذای سالم فراهم کنیم.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com