95 درصد گوشت بلدرچین کشور در میبد تولید می‌شود

95 درصد گوشت بلدرچین کشور در میبد تولید می‌شود

یکی از تولیدگنندگان بزرگ گوشت بلدرچین در میبد گفت: هم‌اکنون 95 درصد گوشت بلدرچین کشور در میبد تولید می‌شود.حسین سمیع‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: صنعت تولید گوشت بلدرچین در ایران برای نخستین بار در شهرستان میبد در سال 1362 راه‌اندازی شد و در طول سال‌های اخیر رشد و توسعه چشمگیری پیدا کرد به نحوی‌که هم‌اکنون بیش از 95 درصد گوشت بلدرچین کشور در شهرستان میبد تولید می‌شود.
وی افزود: مصرف گوشت بلدرچین به علت برخورداری از درصد پروتئین بالا و داشتن انواع اسیدهای آمینه کمیاب، مورد تاکید پزشکان تغذیه برای ترمیم سلول‌های از دست رفته اشخاص مسن است.
سمیع‌زاده خاطرنشان کرد: بر اساس نظر پزشکان تغذیه، گوشت بلدرچین به دلیل برخورداری از عناصر مغذی کمیاب و ویتامین‌های فراوان، برای درمان بیماری‌هایی نظیر ضعف اعصاب، آسم، فشار خون، ‌عقب افتادگی جسمی و بدنی، بی‌خوابی، درمان درد مفاصل و ... توصیه شده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات تولیدکنندگان گوشت بلدرچین در شهرستان میبد بیان داشت: صنعت گوشت بلدرچین در سال‌های گذشته از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار بوده است اما هم‌اکنون به ویژه در شش ماه اخیر به علت تولید بی‌رویه بلدرچین در کارگاه‌های خصوصی، منازل و ... بدون نظارت شبکه دامپزشکی و بهداشت، مشکلات بسیاری متوجه این صنعت شده است.
سمیع‌زاده از مسئولان دامپزشکی و شبکه بهداشت استان یزد خواست؛ نظارت کاملی در روند تولید بلدرچین‌هایی که در بازار به فروش می‌رسد، داشته باشند.
وی تاکید کرد: بسیاری از بلدرچین‌هایی که هم‌اکنون در بازار توزیع می‌شود، وضعیت کشتار و بسته‌بندی مناسبی ندارند.
سمیع‌زاده عنوان کرد: از شبکه بهداشت و دامپزشکی انتظار می‌رود تا بلدرچین‌های موجود در بازار را مورد آزمایش قرار دهند و مردم را از وضعیت غیربهداشتی برخی از تولیدات مطلع کنند.
وی همچنین از مسئولان شهرستان میبد نیز خواست؛ نسبت به صنعت تولید گوشت بلدرچین توجه بیشتری داشته باشند و از متوقف شدن این صنعت در شهرستان میبد جلوگیری کنند.

 
کلمات کلیدی بلدرچین
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com