94 واحد پرورش مرغ صنعتی در شهرستان زنجان فعال هستند

94 واحد پرورش مرغ صنعتی در شهرستان زنجان فعال هستند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان از فعالیت 94 واحد پرورش صنعتی در شهرستان زنجان خبر داد و گفت: واحدهای پرورش صنعتی مرغ گوشتی، مرغ تخمگذار، مرغ مادر گوشتی و مرغ مادر بومی و بوقلمون گوشتی از جمله این واحد ها هستند.
قدرت الله سلیمانی افزود: این شهرستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پتانسیل موجود از شهرستانهاس مستعد برای پرورش و نگهداری انواع دام، طیور و زنبور عسل است و به دلیل نزدیکی به بزرگترین بازار مصرف کشور هیچ گونه مشکلی در فروش انواع محصولات تولیدی بخش دام نداشته است.
وی اظهار داشت: تولیدات دام، طیور و زنبور عسل دراین شهرستان بخش مهمی از کل تولیدات استان را به خود اختصاص داده است به طوری که در بخش گوشت مرغ 62,1 درصد، گوشت قرمز 24 درصد، عسل 45,9 درصد، شیر خام 23,4 درصد و تخم مرغ 13,8درصد را شامل می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: واحدهای پرورش صنعتی به ظرفیت 9,86 میلیون قطعه در سال، یک واحد کارخانه جوجه کشی با ظرفیت 444 هزار قطعه در هر دوره، 94 واحد صنعتی انواع دام (گاو شیری ، پروار بندی گوساله، بره پرواری ، گوشت دامی) به ظرفیت 17 هزارو 285 راس، 144 واحد دامداری کوچک روستایی با ظرفیت چهار هزار و 790 راس،26 هزار و 87 کلنی زنبور عسل موجود است.
سلیمانی تاکید کرد: در مجموع تولیدات دامی شهرستان بالغ بر 64,4 هزار تن است که مازاد تولید نیز به بازارهای خارج از شهرستان استان صادر می شود.
وی افزود: این شهرستان در شاخص های تولید شیر با 42,33 هزار تن در سال، گوشت سفید 16,73 هزار تن در سال، گوشت قرمز 43,35 هزار تن در سال و تولید عسل 235 تن در سال مقام اول رادر استان دارا است.
بهسازی 23 هزار و 500 متر از اماکن دامی در شهرستان زنجان
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: با توجه به پتانسیل موجود در شهرستان زنجان از ابتدای سال تاکنون برای  23 هزار و 500 متر از اماکن دامی بهسازی تعداد 282 فقره مجوز نوسازی دامداری کوچک روستایی گواهی بهسازی صادر شده است.
قدرت الله سلیمانی افزود: در راستای اهداف سازمان و به منظور افزایش درآمد دامداران و ایجاد اشتغال در روستاها،طرح بهبود جایگاه دام و طیور و صدور مجوز دامداری های کوچک روستایی و بهسازی امکان در این شهرستان اجرا شده است.
وی اظهار داشت:در این راستا با بهره برداری از طرحها برای 420 نفر اشتغال به صورت غیر مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان گفت: با بهره برداری از این طرح ها مقدار هزار تن گوشت قرمز و پنج هزار و 200 تن گوشت سفید به ظرفیت تولیدات دامی شهرستان اضافه خواهد شد.
سلیمانی در خصوص مبارزه با جوندگان افزود: در شش ماهه نخست امسال مبارزه با جوندگان در سطح هفت هزار هکتار از اراضی زراعی، باغی و مرتعی این شهرستان انجام  شده است.
وی تاکید کرد: عمده مبارزه با این آفات کنترل موش کلاهو بوده که بیشترین خسارت را در اراضی مرتعی و دیم وارد می کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان یاد آورشد: برای کنترل و مبارزه با این آفت  هزار و 64 کیلوگرم (هر هکتار 140 گرم) از انواع سموم توصیه شده بین کشاورزان به صورت رایگان توزیع شده است.  

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com