900 تن تخم مرغ متوقف شده در مبادی مرزی از بلاتکلیفی درآمد

900 تن تخم مرغ متوقف شده در مبادی مرزی از بلاتکلیفی درآمد
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار کشور گفت: براساس موافقت ستاد تنظیم بازار ، موانع صادرات 900 تن تخم مرغ خوراکی در مرزهای کشور رفع شد و این میزان محصول روانه کشورهای مقصد می شود.
ˈهدایت اصغریˈ روز سه شنبه گفت : در پی ممنوعیت محصول تخم مرغ، طی چند روز گذشته 900 تن تخم مرغ در قالب 30 دستگاه تریلر در مرزهای کشور بلاتکلیف مانده بود که با رفع ممنوعیت این محموله به کشورهای مقصد صادر می شود.
وی اظهارداشت: این میزان تخم مرغ به کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، تاجیکستان و ترکمنستان ارسال می شود.
وی ادامه داد: طبق ابلاغیه سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به سازمان توسعه تجارت محصول تخم مرغ جزء 52 قلم کالای ممنوع صادراتی نبوده اما در گمرک جلوی صادرات این محصول نیز گرفته شده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار کشور تصریح کرد: طی تفاهم نامه ای با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار مقرر شد مسئولیت تنظیم بازار، صادرات و ورادات محصول تخم مرغ خوراکی به اتحادیه سراسری مرغداران تخم گذار واگذار شود ، بنابراین از این پس ، این اتحادیه در هماهنگی تنظیم بازار میزان صادرات و واردات نقش دارد.
وی با بیان این که به دنبال رفع ممنوعیت کلی صادرات تخم مرغ هستیم ، افزود: قرار است در جلسه دوشنبه آینده ستاد تنطیم بازار در وزارت صنعت و معدن ممنوعیت صادرات تخم مرغ مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شود.
اصغری تاکید کرد: هم اکنون امکان صادرات 150 هزارتن تخم مرغ در کشور وجود دارد که با تنظیم بازار قرار است 50 هزارتن برای تنظیم بازار داخل ذخیره سازی شود.
وی اضافه کرد: همچنین مابقی مازاد تولید تخم مرغ که حدود 100 هزارتن است باید به کشورهای همسایه صادر شود که این امرعلاوه بر حمایت و ایجاد انگیزه تولید برای تولید کنندگان، ارز آوری قابل توجهی برای کشور به همراه دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com