90 هزار مترمربع اماکن دامی در راور سم پاشی شد

90 هزار مترمربع اماکن دامی در راور سم پاشی شد
رئیس شبکه دامپزشکی راور از سمپاشی 90 هزار مترمربع از اماکن دامی این شهرستان طی سال جاری خبر داد.
احمدرضا انور با اشاره به افزایش دمای هوا و شیوع موارد ابتلای دام ها به بیماری های انگلی گفت: 90 هزار متر مربع جایگاه دام به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های انگلی دام سمپاشی شد.
وی به انتقال برخی بیماری ها از طریق کنه های ناقل اشاره کرد و ادامه داد: بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو به عنوان یکی از مهمترین بیماری های قابل انتقال به انسان است.
این مسئول گفت: این بیماری از طریق دام مبتلا که توسط گزش کنه آلوده شده است به انسان منتقل می یابد.
وی یادآور شد: عدم توجه به انگل های خارجی و داخلی بدن دام ها می تواند منجر به ایجاد ضعف، لاغری و سوء تغذیه در دام ها شود.
انور تصریح کرد: خوراندن شربت ضدانگل، استفاده از داروهای ضدانگل و به کارگیری اصول مدیریتی دامداری ضمن جلوگیری از انتشار بیماری ها در بین جمعیت دامی سبب افزایش تولید فرآورده های خام دامی نظیر گوشت و شیر و پشم می شود.
وی گفت: در فصل بهار و تابستان اکیپ های سیار دامپزشکی به منظور مقابله با بیماری های انگلی نسبت به سمپاشی دام ها و اصطبل های نگهداری دام در شهرستان اقدام می کنند.
این مسئول ادامه داد: طی سال جاری تعداد 22هزار و500 راس دام سبک و سنگین علیه انگل های پوستی سمپاشی شده اند.
انور از افزایش مراقبت ها برای بیماری تب کریمه کنگو نیز در شهرستان خبر داد و گفت: در کشتارگاه به تعداد مورد نیاز دستکش، ماسک و عینک در اختیار قصابان گذاشته شده است.
وی بیان داشت: پوستر ها و اعلامیه هایی در مراکز عرضه محصولات دامی، خوراک دام و اماکن پرتردد شهر نصب و کلاس های آموزشی در روستاها برگزار شده است.
رئیس شبکه دامپزشکی راور گفت: نظارت ها برای جلوگیری از ورود دام قاچاق و بدون مجوز افزایش داشته و در راستای برخورد با افراد سودجو، پرونده یک نفر متخلف حمل دام غیرمجاز تکمیل و برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی ارسال شد.
انور در خصوص رابطه مستقیم نقل و انتقال غیرمجاز دام با افزایش کانون بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، تصریح کرد: مردم برای پیشگیری از انتقال بیماری های خطرناک نظیر بیماری تب خونریزی دهنده کریمه و کنگو از خرید دام از دلالان خودداری کنند.
رئیس شبکه دامپزشکی راور همچنین از شهروندان خواست ضمن تهیه گوشت قرمز مورد نیاز خود از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی در هنگام خرید به مهر و لیبل دامپزشکی توجه کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com