80 میلیارد ریال به بحث بهداشت مواد غذایی و دامی اختصاص یافت

80 میلیارد ریال به بحث بهداشت مواد غذایی و دامی اختصاص یافت
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور از اختصاص 80 میلیارد ریال در بحث بهداشت مواد غذایی و دامی خبر داد.
خالد خداویردی صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: یکی از اهداف این سازمان حفظ سرمایه ملی است.
وی ارتقا بهداشت عمومی و تحقق امنیت غذایی را از جمله دیگر اهداف سازمان دامپزشکی استان اعلام کرد و گفت: تحقق امنیت غذایی با فراهم آوردن شرایط مناسب بهداشتی باعث افزایش سرمایه گذاری در این بخش می شود.
خداویردی، همچنین از اختصاص 80 میلیارد ریال در بحث بهداشت مواد غذایی و دامی خبر داد و افزود: توجه به بحث دامپزشکی باعث اشتغال زایی، عدالت اجتماعی و ثبات شغل در جامعه به خصوص در مناطق روستایی و عشایری می شود.
وی همچنین بر جایگاه مهم دامپزشکی در توسعه روستایی کشور تاکید کرد و افزود: دامپروری یکی از شغل های مهم در مناطق روستایی و عشایری است که توجه به این موضوع باعث توسعه روستایی در جامعه می شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان دامپزشکی کشور، ادامه داد: امروز یکی از موضوعات مهم و قابل توجه در جهان، بحث بهداشت مواد غذایی است.
وی افزود: این مسئله به حدی دارای اهمیت است که 27 کشور اتحادیه اروپایی طی یک معاهده 47 بندی مصوب کردند که همه کشورها در واردات و صادرات پروتئینی خود ملزم به رعایت این معاهده هستند.
خداویردی، بحث باقیمانده ها را نیز یکی از موضوعات مهم و قابل تامل در سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد و گفت: از سال گذشته کار پالایش باقیمانده های دارویی و سموم در فرآورده های دامی شیر، تخم مرغ و عسل انجام شده است.
وی به بحث پیرامون موضوع پدافند غیر عامل در سازمان دامپزشکی کشور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اصول پدافند غیر عامل پیشگیری است که در بهداشت مواد غذایی و محیط زیست اهمیت زیادی دارد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com