8 هزار نفر با بیماری‌های دامی در نرماشیر آشنا شدند

8 هزار نفر با بیماری‌های دامی در نرماشیر آشنا شدند
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر گفت‌: طی یک سال گذشته، 169 ساعت کلاس آموزشی برگزار شد و جمعیتی بالغ بر هشت هزار و 374 نفر با بیماری‌های دامی مختلف‌ و‌ مسائل بهداشتی مربوط به نگهداری دام و بهداشت مواد خام دامی آشنا شدند.
عباس سرحدی در نرماشیر اظهار داشت‌: شبکه دامپزشکی نرماشیر طی یک سال گذشته 169 ساعت کلاس آموزشی برگزار کرده و جمعیتی بالغ بر هشت هزار و 374 نفر را با بیماری‌های دامی مختلف‌ و‌ مسائل بهداشتی مربوط به نگهداری دام و بهداشت مواد خام دامی آشنا کرده است.
وی گفت: این دوره‌های آموزشی طی طرح‌های مختلف از جمله طرح آموزش به کارکنان اداره‌ها، آموزش به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، آموزش به دانش‌آموزان به عنوان سفیران بهداشتی خانواده‌ها، آموزش به مردم در سطح مساجد و نیز آموزش به دامداران در سطح روستاها و ... برگزار شده است.
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان نرماشیر عنوان کرد: همچنین طی سال‌جاری کلاس‌های آموزشی با موضوع بهداشت شیر در روستاهای شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود‌: با توجه به اهمیت ویژه شیر در بین مواد غذایی و نیز لزوم بهداشتی بودن تمام مراحل تولید، حمل و عرضه‌، آموزش به دامداران در وهله اول می‌تواند نقش به‌سزایی در بالا بردن سلامت این ماده غذایی مهم داشته باشد.
سرحدی تصریح کرد: رعایت مسائل بهداشتی در دوشش شیر، شستن دست‌ها قبل از دوشش و در صورت استفاده از دستگاه‌های شیردوش ضدعفونی شده در سلامت شیر تأ‌ثیر‌گذار و موجب کاهش بار میکروبی شیر می‌شود.
وی عنوان کرد: همچنین مراقبت و رعایت اصول بهداشتی در مراحل جمع‌آوری به موقع و منظم شیر از دامداری‌ها و رعایت زنجیره سرما طی مراحل حمل آن تا کارخانه نیز در سلامت شیر بسیار تأثیرگذار است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com