7600 تخم‌مرغ بین دانش‌آموزان گلپایگانی توزیع شد

7600 تخم‌مرغ بین دانش‌آموزان گلپایگانی توزیع شد
به مناسبت روز جهانی تخم مرغ 7 هزار و 600 تخم مرغ بین دانش‌آموزان دوره ابتدایی گلپایگانی توزیع شد.
رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان در آموزشگاه شهید اشرفی اصفهانی بیان کرد: 9 اکتبر روز جهانی تخم مرغ نامگذاری شده که این روز نشان دهنده اهمیت و ارزش غذایی تخم مرغ است.
مسعود غفاری با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی تخم مرغ «هر انسان سالم در روز یک تخم مرغ باید بخورد» است، تصریح کرد: 58 کشور جهان عضو سازمان بین‌المللی تخم مرغ هستند.
وی ادامه داد: ایران دهمین تولیدکننده تخم مرغ دنیا است اما هر فرد ایرانی به طور متوسط 150 عدد تخم مرغ در سال مصرف می‌کند.
رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با اشاره به مصرف سرانه تخم مرغ در سایر کشورهای دنیا افزود: در کشورهای دانمارک و ژاپن سالانه 350 عدد تخم مرغ، در آمریکا و ایتالیا سالانه 280 عدد تخم مرغ و برخی از کشورها کمتر از 180 عدد تخم مرغ در سال مصرف می‌کنند.
غفاری با تاکید بر اینکه تخم مرغ یک ماده غذایی سالم، کامل و سرشار از انرژی برای تمام رده‌های سنی است، گفت: هر انسان باید روزی یک عدد تخم مرغ مصرف کند تا شادابی و سلامت خود را حفظ کند.
وی خاطر نشان کرد: به مناسبت روز جهانی تخم مرغ و با همکاری شبکه دامپزشکی و جهاد کشاورزی و اتحادیه تولیدکنندگان مرغ تخم‌گذار شهرستان گلپایگان و با هدف معرفی ارزش غذایی تخم مرغ و ترویج مصرف این ماده غذایی 7 هزار و 600 عدد تخم مرغ بین 54 آموزشگاه ابتدایی سطح شهرستان گلپایگان امروز توزیع شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com