75 هزار راس دام زنده از ارمنستان وارد کشور شد

75 هزار راس دام زنده از ارمنستان وارد کشور شد
رییس شبکه دامپزشکی و قرنطینه مرزی شهرستان جلفا از واردات 75 هزار و 865 راس دام زنده از ارمنستان به داخل کشور در 9 ماه سال جاری خبر داد.
جواد وطن خواه علمداری گفت: این میزان دام زنده پس از طی دوره قرنطینه 21 روزه و انجام معاینات لازم توسط کارشناسان دامپزشکی اعزامی به ارمنستان از طریق مرز نوردوز(مرز ایران -ارمنستان)وارد کشور شده است.
وی افزود: دام های وارده به کشور برای کشتار به کشتارگاه های تبریز ، اردبیل ، خوی و بناب ارسال و گوشت قرمز حاصله روانه بازار مصرف داخلی می شود.
رییس شبکه دامپزشکی و قرنطینه مرزی جلفا گفت: واردات دام زنده از ارمنستان با تصمیم دولت طی سال های گذشته و با هدف جبران کمبود گوشت قرمز مورد نیاز و کنترل افزایش بی رویه قیمت آن صورت گرفته است.
وطن خواه علمداری خاطرنشان کرد: واردات دام زنده تاثیر بسزایی در تعدیل قیمت گوشت قرمز در بازار مصرف گذاشته و از افزایش بی رویه قیمت این فرآورده دامی جلوگیری و در تثبیت قیمت آن موثر بوده است.
وی همچنین به صادرات فرآورده های دامی از مرز نوردوز به خارج از کشور اشاره کرد و افزود: از آغاز سال جاری بیش از 226 تن دنبه گوسفندی و 23 تن ماهی قزل آلا از این مرز به ارمنستان صادر شده است.
مرز نوردوز در شهرستان جلفا تنها مرز زمینی ارتباطی بین ایران و جمهوری ارمنستان است که با استفاده از پل احداث شده بر روی رودخانه ارس امکان صادرات و واردات کالا میسر شده است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com