70 درصد سرمایه مورد نیاز تولید مرغ واحدها تامین می شود

70 درصد سرمایه مورد نیاز تولید مرغ واحدها تامین می شود
مدیرکل تامین و توزیع وزارت بازرگانی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام در قالب قراردادی با تولید کنندگان مرغ، آماده تامین 70 درصد سرمایه مورد نیاز تولید واحدها به صورت نسیه و از طریق عرضه نهاده های دامی شامل ذرت و سویا است.  
یداله صادقی در باره نحوه بازپرداخت این تسهیلات گفت: پس از سه ماه پول نهاده از تولید کننده دریافت می شود و یا این که اگر او موافق باشد، تولیدات برای ذخیره سازی خریداری می شود.
وی در ادامه گفت: طبق امکانات و منابع هماهنگ شده (داخلی، بانک کشاورزی و سایر بانک ها) و بر اساس برنامه طراحی شده با واحدهای تولید مرغ که در فرایند تولید یکپارچه عمل می کنند، شرکت پشتیبانی امور دام این قرارداد را منعقد می کند.
صادقی گفت که تصمیم اخیر شرکت پشتیبانی امور دام در راستای افزایش بهره وری در واحدهای مرغداری و برای تشویق و حمایت از واحدهای تولیدی تحت عنوان 'طرح بهبود و ارتقا تولید مرغ با استفاده از یکپارچه سازی زنجیره های تولید' اجرا می شود.
وی یکپارچه سازی حلقه های تولید، افزایش بهره وری و کاهش هزینه تولید، ایجاد مزیت های رقابتی، کمک به توسعه صادرات، اشتغالزایی، یکپارچه سازی واحدهای تولید مرغ و تحت پوشش قرار گرفتن واحدهای متفرقه و پشتیبانی از آنها را از دیگر اهداف این طرح اعلام کرد.
مدیر کل تامین و توزیع وزارت بازرگانی ادامه داد: زیرساخت های قانونی برای عقد قرارداد فراهم شده و واحدهای متقاضی برای بهره مندی از تسهیلات وزارت بازرگانی می توانند با مراجعه به شرکت پشتیبانی امور دام از این تسهیلات بهره مند شوند.
مقام مسئول در وزارت بازرگانی موضوع دیگری را نیز یادآور شد و گفت: نهاده های دامی که در اختیار واحدهای تولیدی مشارکت کننده در این طرح قرار می گیرد، 10 درصد ارزان تر از نرخ بازار خواهد بود.
وی در ادامه تصریح کرد همچنین به واحدهایی که برای عرضه مرغ گرم با شرکت پشتیبانی امور دام قرارداد منعقد کنند، تسهیلات اعلام شده تعلق می گیرد.
صادقی، ذخیره سازی، عرضه مرغ گرم و فراهم شدن امکان همزمان بهره مندی واحدهای صادر کننده مرغ از تسهیلات و مشوق های صادراتی را از اهداف طرح یکپارچه سازی زنجیره های تولید مرغ بر شمرد.
وی در ادامه افزود: همزمان با این اقدامات، برای کمک به تامین سرمایه در گردش و توسعه، واحدهای تولیدی (مشروط به عقد قرارداد) برای بهره مندی از تسهیلات بخش تولید به بانک هایی که وزارت بازرگانی با آنها تفاهمنامه همکاری دارد، معرفی می شوند.
 
نظرات شما
  •  

    سعید گفت : ۹۰/۰۵/۰۸

    باسلام خدا میداند آیا روی این طرح کار کارشناسی شده است یا خیر و در صئرت اجرائی شدن چه(بروکراسی) شرایطی را میگذارند

    پاسخ...
  •  

    ضزغامی مرغدار گفت : ۹۰/۰۵/۰۸

    امیدواریم این هم وعده و وعید نباشد.
    شاید مدعی جدید مرغدارن امسال امور دام باشد.
    شانس بیاوریم اقایان یک با ر مرغداری را از نزدیک دیده باشند
    در غیر این صورت مرغ زنده را کیلویی 10000ریال قیمت گذاری
    میکنند.خدا رحم کند/

    پاسخ...
  •  

    شهریار گفت : ۹۰/۰۵/۰۸

    5 -6 سال پیش وزارت کشاورزی اوومد خرید فروش ذرت و سویا را دست بگیره .مالکین کرمان....دانه برادران مدل.... چنان ضربه ای بهش زدند که یادشون رفت ساخنمان وزارت کشاورزی کجاست.
    آقا 30 ساله مرغداریم تا حالا از دولت خیری به ما نرسیده ،باور نکنید.

    پاسخ...
  •  

    طزرقی از سبزوار گفت : ۹۰/۰۵/۰۹

    سلام علیکم و رحمته الله اگه مرغ رنده خریداری بشه طرح خوبیه و دست دلالان هم کوتاه و قیمت گوشت مرغ مناسبتر برای مصرف کننده.

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۵/۱۰

    اگه بدون بروكراسي اجرا بشه خوبه

    پاسخ...
  •  

    بخیط گفت : ۹۰/۰۵/۱۵

    از طلا گشتن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده مارامس کنید

    پاسخ...
  •  

    - گفت : ۹۰/۰۵/۱۵

    سلام خدمت دوستان عزیز به اطلاع میرساند در یزد تحویل 70 درصد سرمایه شروع شده است البته بعد از ارائه کارت جوجه 60درصد ذرت به قیمت483 تومان و 40 درصد سویا به قیمت 523 تومان بعد از واریز پول از انبار داخل شهر یزد به مرغدار تحویل داده میشود که البته حتما باید سویا و ذرت با هم خریداری شود و گرنه؟آنقدر باید پول بدهید تا حضرات سیراب شوند البته توزیع این کالا به دست یکی از خبره ترین دلالان البته در پوشش تعاونی شهر یزد انجام میشود البته تعاونی یزد به علت عدم فعالیت برای رونق گرفتن به دست ایشان سپرده شد که به صورت قراردادی و سهم داشتن در سود فعالیت را آغاز کرده اند ولی بعد دیدند مرغداران بیش از این حرفها گیر هستند لذا با جذب پول از نزول خواران حرفه ای و فروش دان به مرغداران با نزول متعلقه که البته از نرخ روز نزولخواران بیشتر است این دفتر به دفتر دلالی شخصی تبدیل شده است یادمان است که سالها قبل در دوران مدرسه معلمان برای آنکه به تفریح و صحبتهای خود برسند برای کلاسها شلوغترین و بی ادب ترین دانش آموز را مبصر کلاس میگذاشتند حالا گوشت به دست گربه افتاده است البته چند سوال بی پاسخ مانده اولا سه ماهه کجا و نقد کجا در این مدت این پولها به کدام حساب تشریف میبرند و البته وعده آقای صادقی کجا سربه نیست شده دوما این قیمت کجا وده درصد زیر قیمت فرمایش آقای صادقی کجا سوما کیفیت این کالاهای داخل انبار را چون ندیده ام مشخص نیست چون بارهی قبلی که بعد از اینکه در حال فاسد شدن بودند توزیع میشدند البته در مثلی قدیمی شری شد و شوری شد کور به نوایی رسید حالا تکلیف ما این است پیدا کنید اول معلم با وجدان را و در ثانی شاگرد بی انضباط مسئول حفظ انضباط را ودیگر اینکه کور را .......

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com