60درصد کارخانه‌های فرآوری گوشت تعطیل یا نیمه‌تعطیل شدند

60درصد کارخانه‌های فرآوری گوشت تعطیل یا نیمه‌تعطیل شدند
مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با انتقاد از عملکرد مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و صنعت گفت: تنها 40درصد کارخانه‌ها فعال هستند. سیدمحمد موسوی با تاکید بر اینکه مشکلات تعاونی‌های تولیدی با تقویت تولید ملی و توجه به چالش‌های مهم برطرف خواهد شد گفت: طی دوسال گذشته حدود 600 هزار نفر و با خانواده آنها حدود 3 میلیون نفر از طریق این صنعت امرار معاش می‌کردند این در حالیست که اکنون 30درصد کارخانه‌ها تعطیل، 30درصد نیمه تعطیل و تنها 40درصد با وجود مشکلات متعدد فعال هستند.
وی با اشاره به گران شدن مواد اولیه و دشواری‌های تهیه آن برای کارخانه‌های فراورده‌های گوشتی بیان کرد: بارها از دولت درخواست معافیت مالیات 5 درصدی از فرآورده‌های گوشتی را دادیم اما این درخواست با بی توجهی روبرو شده است.
موسوی با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته تولید سالیانه فرآورده‌های گوشتی در کشور 450هزار تن بود گفت: طی دوسال گذشته ورود گوشت به تشکل‌ها و بعضی از صاحبان صنعت سپرده شده بود ، اما در سال 90 تشکلاتی بدون رعایت قانون و بدون در نظر گرفتن مصالح عمومی و مصرف کنندگان با انگیزه سلطه به بازار گوشت با پشتیبانی برخی نهادها، به نام مجمع عالی واردات مواد پروتئنی واردات گوشت را به عهده گرفتند.
وی تأکید کرد:‌ در اوایل سال گذشته سقفی برای واردات گوشت از سوی وزارت جهاد کشاورزی تعیین و تمام اختیارات واردات به این مجمع و کارگروه محول شد که به دلیل عدم رعایت سقف واردات و معاملات صوری، مشکلات بسیاری در زمینه گوشت برای مصرف‌کننده و تولیدکننده به وجود آمد وهمچنان ادامه دارد.
مدیرعامل اتحادیه تعاونی فرآوردهای گوشتی کشور با تاکید بر اینکه خواستار معافیت مالیات 5 درصدی از فرآوردهای گوشتی  هستیم، گفت: دولت باید برای تولید کنندگان این صنعت ارز 1226 تومانی اختصاص دهد.
موسوی ادامه داد: درحال حاضر تعیین قیمت براساس تعریف مواد اولیه و هزینه‌های جانبی، مشکلات بزرگی را به تولیدکنندگان تحمیل کرده و لازم است مسئولان سازمان حمایت با تشکیل کمیته‌ای از نمایندگان تشکل‌ها و تولیدکنندگان، نسبت به تعیین قیمت محصولات گوشتی اقدام کنند.
مدیرعامل تعاونی تولیدکنندگان فرآورده‌های گوشتی با اشاره به بیان مشکلات این صنعت از طریق نامه برای رئیس‌جمهور، اظهار داشت: پاسخ آن نامه برایمان ارسال شد اما نتیجه مثبتی نداشت، یعنی وعده‌هایی که در پاسخ نامه داده شده بود محقق نشد.
وی  با تأکید بر مظلومیت بخش تعاون در قیاس با دیگر ارکان اقتصادی کشور ناشی از عدم توجه مسئولان امر به مقوله تعاون و جایگاه  آن خواند و بیان کرد: تحقق سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد کشور، با همسویی همه بخش های اقتصادی میسر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com